Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Vietnam!
-
Hahahaha hasse rippar! Fråga mig inte hur det gick till men det sägs att han skulle impa på flickor men det gick inte så bra
-
På sina ställen var man populär även om det inte händer så ofta.
-
Förstår inte riktigt vad du menar… men om det var skönt att köra på sista bilden så e svaret att det var lite svårt att ta höjd när vinden var medströms….
-
Hehe nej alltså jag menade om det var bra att köra i Vietnamn? Bra vind å bra förhållanden?
-
för det första, den ena bilden är dokumenterat barnabete.. och för det andr måste jag ha varit en av de första som försökt kitea i vietnam och för det tredje så suger norra vietnam och för det fjärde så flöt det bajskorvar i vattnet!
men jag menar inget med det! -
Vinden var kanon 4timmar om dagen sen 2timmar där det blir byigare och byigare… Förhållanden hur bra som helst… Men föresten har jag väl beskrivit allt det här en gång
-
Norra vietnam suger vintertid i allefall… rent turistmässigt all kite e i söder.
Visst fanns det bajs lite här och där dom e ju inte schygga när dom sätter sig ner och lägger en kabel. Mitt på stranden dock inte vid kitestränderna. -
Svar till:
Jo här kommer ett litet mini min reserepotage om Vietnam.
Först och främst ta sig dit kostar ca 8000kr. De e super billigt där, levde där i tremånader bode på hotell och käka på resturang 3 gånger om dagen gjorde av med totalt 12000kr=4000kr mån intlusive allt, snålade inget alls. Då bor man på ett helt ok äter gott, reser inrikes festar mm. Var en tur till kambodja. Så med allt gick det på 25000 inklusive resa försäkring vaccinationer uppehälle mm.
Mui Ne heter surforten i Vietnam. Ligger 5timmar buss nordost om Saigon. E super vindsäkert från mitten på november till mars. Flera km lång strand så det e gott om plats. Börjar blåsa vid 12 tiden tills kväll blir byigt på kvällen.
Hade med 13 och 9,4a dit körde mestadels 9a ibland toköverriggad. Åker man dit skulle rekomendera 12a och 8a.
Vattnet e choppy vilket e ända nackdelen. Men det bryter rätt schysst på sina ställen så det blir lite mini vågridning.
Tre månader var för lång tid men att åka dit 3veckor till 1,5 måand skulle jag rekomendera varmt.
Årkar inte skriva nått mer så fråga om de e nått….[/ QUOTE ]
Mycket bra inlägg, mer sådant här!!!!
Var det tryggt att bo där eller kändes det som att grejorna kunde bli stulna eller så? Var det enkelt att åka runt om man ville ta sig till andra platser? Ingen magsjuka eller så?
/Dragan
Logga in för att svara.