Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Vietnam!
-
Tyvärr e nog vinden kass då… utrustning finns att hyra och kurser finns.
Svar till anonym: Det e nästan bara bra vind i mui ne det e nått vind”fenomen” där. norr om nhatrang e kallt vintertid.
-
Jag ska ner till mui ne nu mellan den 15 Februari och 15 mars typ. Någon annan som också ska dit då?
-
Jag var där slutet på oktober till 20 dec och vad jag såg var det Mui Ne som gällde för kitesurf. Tyvärr var vinden inge stabil när jag var där men jag var lite tidig för säsongen (dec-feb), men Mui Ne är en mycket liten kitesurfort med sköna locals som man lär känna snabbt. Festmöjligheterna lider iofs lite av brist på tjejer men jag stack ju också precis när säsongen började komma igång. Grymt ställe iallafall, bra om man reser ensam eftersom det e litet lär man känna “alla” direkt. Många kom ihåg dig fredde, Twan från holland och (fan namn asså) han som bodde i det goaste av dom 3 rummen. Paul den lille väntar barn nu med en vietnamesisk fru. Vinden i år var för mkt sideshore och då blir det gusty men det gjorde att stränderna med vågorna längre bort fick sideon vind och då blev dom grymma spots. Ta med rizla, finns inte att få tag på i Mui Ne.
/martin -
wiken wrote:Jag var där slutet på oktober till 20 dec och vad jag såg var det Mui Ne som gällde för kitesurf. Tyvärr var vinden inge stabil när jag var där men jag var lite tidig för säsongen (dec-feb), men Mui Ne är en mycket liten kitesurfort med sköna locals som man lär känna snabbt. Festmöjligheterna lider iofs lite av brist på tjejer men jag stack ju också precis när säsongen började komma igång. Grymt ställe iallafall, bra om man reser ensam eftersom det e litet lär man känna “alla” direkt. Många kom ihåg dig fredde, Twan från holland och (fan namn asså) han som bodde i det goaste av dom 3 rummen. Paul den lille väntar barn nu med en vietnamesisk fru. Vinden i år var för mkt sideshore och då blir det gusty men det gjorde att stränderna med vågorna längre bort fick sideon vind och då blev dom grymma spots. Ta med rizla, finns inte att få tag på i Mui Ne.
/martinHAAHAHAAA…. Trevligt att man blir ihagkommen…. Synd att du fick lite vind…
-
Jag är i Aussie nu och har tagit kite lektioner. Ska dra mig hemåt men stanna i Asien mellan 20 april till 10 maj.
Kan Vietnam vara nått för mig eller kommer vinden vara kass?
Hua Hin är ett annat alternativ.Asbra beskrivning mer sånt:grin:
-
Tjena!
Jag ska till Vietnam och exjobba mellan början av september och mitten på december. Jag kitear inte utan vindsurfar bara. Är vinden tillräcklig för det? Kändes som om det nästan uteslutande handlar om kite? Vad kostar det att hyra? Är det västerländska priser eller kan man komma undan lite billigare där också?
Tack för en bra tråd
// Erik
-
Var i hua förra våren då kom folk från vietnam dit för att NO monsunen la av i januari februari och då vart det kasst där. Hua är bra fram till Maj med en SO bris mellan 5-10ms, sen kommer det en SV vind i slutet av April eller i början av Maj. Då är det kört i hua hin, förr förra året hade dom öppet en vecka in i Maj och förra året sista April tror jag.
Lycka till!
-
Tja, Bergelin.
Ja har också planerat in en sväng till Vietnam, Mui Ne i så fall. Har kollat runt å letat info så mycke de går. http://www.windsurf-vietnam.com/ är en ganska bra sida för vind info. På http://www.pattayacity.com/mn/index.html kan du kolla in massa stränder med “Panoramic View”.
För mig blir de ca: 1,5 månader, typ Nov-Dec.
Ska du jobba som surflärare där också?
Ja drar iaf till Turkiet nu i veckan och hoppas på att isen är borta när ja kommer hem i April. Det måste ju förvinna snart!!!/// Daniel E
-
wims_lkp wrote:Tja, Bergelin.
Ja har också planerat in en sväng till Vietnam, Mui Ne i så fall. Har kollat runt å letat info så mycke de går. http://www.windsurf-vietnam.com/ är en ganska bra sida för vind info. På http://www.pattayacity.com/mn/index.html kan du kolla in massa stränder med “Panoramic View”.
För mig blir de ca: 1,5 månader, typ Nov-Dec.
Ska du jobba som surflärare där också?
Ja drar iaf till Turkiet nu i veckan och hoppas på att isen är borta när ja kommer hem i April. Det måste ju förvinna snart!!!/// Daniel E
Tjena Danne!
Nej jag ska inte jobba som surflärare där.. de tiderna är förbi för mig. Nu blir det examensabete och lite turistsurfande.. ska bli jävligt skönt. Men va fan, då syns vi ju där i vilket fall. Jag drar nog hem i mitten av december.
Men vi syns ju på Svalnäs i sommar först.. Jag vill ha ett kort då du flyger upp osså gör jag en front-loop precis predvid dig. Målsättningen måste ju vara där iallafall.
Ciao // Erik
-
Hmm jag är i Aussie nu, vinden börjar avta här, den 24april drar jag härifrån en månad nånstans innan Sverige,
Finns det nått vindsäkert ställe april, maj? -
casper wrote:Var i hua förra våren då kom folk från vietnam dit för att NO monsunen la av i januari februari och då vart det kasst där.
Det var då vinden kom på allvar:)
Det finns en hel drös med vindsurfare där, fler än kites.
Du kan leva en dag för ca7$ boende 7kr frulle, 20kr lunch och 50kr middag( nu har jag tagit i lite). Då för du gott käk. Men det gäller att hitta rätt ställen. Ju längre norrut desto billigare på den kmlånga vägen längs kusten.
-
Jorrå, målsättnigarna är stora inför året. Lite nyinköpta grejer å smaka på blir de me. Men kiten jag beställde från Wallen sport kom till Linköping istället så den får ja väll se senare. Men de va fraktbolagets fel.
Vi får snacka om hemsidan när vi träffar lite folk på stranden, någon måste ju kunna eller veta någon.
Logga in för att svara.