Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Vietnam!
-
Mmm..
Jag sitter med en uppdaterad version just nu. Försöker få till en PHP-sida men eftersom att jag är ganska grön där så tar det en jävla tid. Jag skulle vilja ha en sida som sköter sig relativt bra själv, för den som vi har nu kräver mycket underhåll!
Men den ska ju vara uppe innan sommaren iallafall!
Ha det gött, ses när isen är borta!
-
bade kite o vindsurf funkar i mui ne. Ross e en skon britt som e vindsirfinstruktor o pa eftermiddagarna kunde det lett blasa 25 knop…ca 13 m/s vilket borde recka for vindsurf…tror jag.
for kitesurf e det typ dec-mars trots att folk seger nov-april. men for att fa vind tidigt o sent ska man ha flyt. Ak dit. Allt e billigt som fan. . iallafall. alla e sjukt velkomnande o steves bar (en snubbes rum som har forfest varje lordag) drar ALLA till o der ler du kena ALLA. Stellet e skitlitet vilket e en fordel for alla er som reser ensamma for ni ler kenna alla direkt o blir locals efter bara nagra veckor. o -
men hur många är egentligen där dec-feb. är de trångt på standen. eller får man plats, så jäla tråkit med små ytor. ??
-
Alla spotsen er pa langa strender. Det kan va mycket folk precis utanfor Surfcetrum eftersom alla vill aka in o setta trick precis vid folk men 100m upwind lr downwind finns det massa utrymme.
-
Rätt coolt där på not sätt vet inte om jag kan rekomendera men ballt var det! Mer ur resande o mindre kite tankar kanske. Byig vind störde mig inte så mycket som allt choop och alla djävla ryssar som svällde upp överallt.
-
Roland wrote:Rätt coolt där på not sätt vet inte om jag kan rekomendera men ballt var det! Mer ur resande o mindre kite tankar kanske. Byig vind störde mig inte så mycket som allt choop och alla djävla ryssar som svällde upp överallt.
håller med, men jag kan ändå lätt rekommendera det.
-
Håller med!
Mycket chopp och en hel del nybörjare… Men det blåste väldigt bra när jag var där i Februari – Mars. Körde med min 8:a nästan varje dag.
Där är ett ganska så stort beach break som man ser på bilden. Såg många som drog upp resterna av sina kitar ur vattnet. Men där är gott om segelmakare som fixar den på 24 timmar till en billig peng, så det var bra!
Billig mat och boende, blåsigt och varmt å skönt!
-
Fan va soft det ser ut! Riktigt schysst tråd. Har funderat på att sticka till vietnam på vanlig resa till vintern. Men nu känns det som om jag får ta tag i kitandet och dra ner och kita där istället.
-
Nån som har koll på hur fungerar det med visa ? Man skaffar altså ett 1-månaders innan men sticker å sen “extendar” man det, men kan man göra det hur många gånger som helst? Går det å sticka till tex Kambodja å skaffa ett nytt visa som man kan “extenda” igen ifall man maxar sin vistelse?
[edit, never mind, för er som undrar så kan man förlänga det hur många gånger man vill, dock bara en månad i taget]
-
wiken wrote:jag fixade 3 månaders här hemma för några 100lappar.
Tjena!
Hur fixade du ett visa för 3 månader här hemma? Vi ska iväg och har lite problem med det..
// Erik
-
För mig var det inga problem ringde bara till ambasaden och de skickade papperna… Men de e sanrt två år sen kan har blivit striktare regler… Annars e det en två tre dagars utflykt till kambodja för att förnya det….
-
Fredde wrote:För mig var det inga problem ringde bara till ambasaden och de skickade papperna… Men de e sanrt två år sen kan har blivit striktare regler… Annars e det en två tre dagars utflykt till kambodja för att förnya det….
jag gillar dig! och saknar din lena hud mot min! -
snackade med dom igen förra veckan, tydligen så e multiple entry tourist visat upp till 3 månader (600kr)
Logga in för att svara.