Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Vietnamn
-
Vietnamn
Publicerad av roland på 18 oktober, 2004 vid 20:34E det non som kitat där som har lite erfarenheter att dela med sig??
zoolander svarade 20 år sedan 3 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
jag har.. men det gick inte så bra.. jag fick låna en liten foil med 50 m linor och när man skulle svänga så loopade den..
men när jag va där så blåste det ganska bra, lagom för 10a till 15 kanske..
och så läng du håller dig söder om DMZ så är människorna ok.. dock inte lika trvliga som dom andra asiaterna..just det.. jag spenderade ganska mööe tid i nha tran och hoi an.. hoi an e nog gansk bra surfspot.. i nha trang flöt det ibland runt bajstollar i vattnet! mums
har tyvärr inga bilder att lägga upp
peace -
Kolla in filmen av han som gjorde Dracula, redox versionen det ska ju va grym surfing där. Glöm inte haka fast dig så inte kiten hamnar på land, träden ska tydligen vara sjukt höga runt stränderna i södra vietnam.
Nä men allvarligt den bästa beachen är “hnag ktrop” finns rätt många kitare där… kolla in: http://www.voy.com/27186/5430.html
Hare bra…
-
en sak till.. läs senaste nr av tidningen kitesurf.. dom har ett stort reportage om vietnam.. oc jag uppfattade ungefär likvärdigt! och det är helt klart att det är den södra delen du ska besöka.. resten e bara tourist traps!
pace, over n out!
Logga in för att svara.