• surferboy

Medlem
    17 februari, 2008 vid 22:19

Shit osså! Jag ligger också på 80 men har droppat stadigt senaste två åren. Var uppe i 94 kg som mest :0 Jag håller på med för mycket konditionsträning och har en kropp som alltid tokdeffar hur mycket skräpmat jag än äter. Ända sättet att få upp vikten är att maxa med stången och trycka i mig proteiner. Om min rival Klang ligger på i gymmet måste väl jag också ta mig dit!

@Klang 445422 wrote:

Lyfter skrot som bara den och har lyckats byta lite fett mot muskler, just nu är matchvikten 80kg, men siktar på 85kg till sommaren, får väl se hur det går.

• spray

Medlem
    17 februari, 2008 vid 22:21

81kg men bara 172cm lång… När jag tävlade i Ju-Jutsu körde jag i 77kgs klassen.. 🙂 väst med blyvikter låter fräckt, men kanske inte lika fräckt när man ramlar i vattnet :O

• jester

Medlem
    17 februari, 2008 vid 22:21

Ser ut som om Gävle vinner stort i kampen mot Göteborg… Jag suger på att loosa kilon. Dock är det ju som bekant lite lättare att lägga på sig dom… 😀

Matchvikten i morse var 109.5kg… (ett kilo *mer* än vid invägning) Vi får hoppas att jag håller på o omvandla fett till muskler… 😉

• kinetic

Medlem
    17 februari, 2008 vid 22:26

Jester: Skit i vikten, ta fram formen sen kan väga precis va man vill…
    Själv väger ja typ 79kg…Löpningen har inte gjort sig “synlig” än med konditionen är ordentligt mycket bättre redan, har dock fått gå ner från att springa 7 dar i veckan till o “springa 2, vila 1” pga att ena foten sa ifrån rejält efter 2 mån, bidde 2v ofrivillig vila…

• ola-h

Medlem
    18 februari, 2008 vid 08:07

70 kilo. Eller 154 pounds som det heter här på Maui…

• joth

Medlem
    18 februari, 2008 vid 11:15

@Klang 445422 wrote:

Lyfter skrot som bara den och har lyckats byta lite fett mot muskler, just nu är matchvikten 80kg, men siktar på 85kg till sommaren, får väl se hur det går.

Oj då… men det ordnar sig när lillen kommer … blir inte tid till gym…

Själv matchar jag 78Kg och det är 5Kg mer än jag brukar och det beror väl mest på lathet och en gravid fru. Så jag får väl banta istället för jag kör med lätt vikt och tidig planing.

• swe-31

Medlem
    18 februari, 2008 vid 13:24

Vägde mig i morse och vågen står på stadiga 71 kg som tidigare säsonger, brukar biffa upp mig lite på sommaren till 73, får se om jag klarar det i år med.:cool2:

• fredrik-ygge

Medlem
    18 februari, 2008 vid 14:57

Bantade bort mycket förra våren. Försökt bygga på muskelmassa till i år, men det går extremt dåligt. Blir starkare, men vågen visar envist bara 71kg.

Är det någon idé att testa viktväst el dyl eller är det bara i mina drömmar det skulle kunna göra mig snabbare?

• joth

Medlem
    18 februari, 2008 vid 15:06

@fredrik.ygge 445518 wrote:

Bantade bort mycket förra våren. Försökt bygga på muskelmassa till i år, men det går extremt dåligt. Blir starkare, men vågen visar envist bara 71kg.

Är det någon idé att testa viktväst el dyl eller är det bara i mina drömmar det skulle kunna göra mig snabbare?

Finns nog mycket att göra med trim och teknik innan det skall vara nödvändigt med viktväst. Men det är bara min åsikt.

• jarp

Medlem
    18 februari, 2008 vid 15:08

2 m 100kg Snygga och gämna siffror…
    Tar jag mig till gymmet går det att fila 5 kg….
    men det kanske har mindre betydelse om man inte ens kan gippa ordentligt..

• fredrik-ygge

Medlem
    18 februari, 2008 vid 15:16

@joth 445521 wrote:

Finns nog mycket att göra med trim och teknik innan det skall vara nödvändigt med viktväst. Men det är bara min åsikt.

Den är nog klok. Kanske för att spränga 40knopsvallen snarare än 35 som jag kämpar med.

• marden

Medlem
    18 februari, 2008 vid 15:47

jag har en vatten säck som jag fyller ca 8-10kg vatten o har i en vanlig ryggsäck för att prova på extra vikt.
    men det tog en hel säsong innan det blev av o det dessutom sista repan min pb dag ihöst när det blåste apa o jag va duktigt överriggad.
    o fast jag var helt slut o halft igälfrusen så känndes det som det blev en väldig skillnad i hela stansen, kraften gick ner i hängselen o ner i brädan på ett helt annat bättre sätt.
    kan nog tänka mig att grejerna är sydda o utprovade för såna med lite mer kött på kroppen än oss sparrisar
    provade sedan en dag med mer marginella vindar o då kännde jag ingen förbättring.
    hoppas på fler riktigt blåsiga dar i vår så jag kan göra en bätte utvärdering en efter en repa

• rasmus_w

Medlem
    18 februari, 2008 vid 22:53

Vad är dåligt? Om du styrketränar astungt, äter rätt, inte sover för lite och har rätt gener så kan du bygga ca 1-2 kilo muskelmassa per år. Dessutom kan ökad muskelmassa leda till minskad fettprocent och det kan med råge ta ut den ökade muskelmassan.

Om du vill se hur ett kilo muskelmassa ser ut, gå till köttdisken och titta, om det nu finns så stora köttbitar i affären, kött är huvudsakligen muskelvävnad.

• spray

Medlem
    18 februari, 2008 vid 23:42

@Rasmus_W 445671 wrote:

Om du vill se hur ett kilo muskelmassa ser ut, gå till köttdisken och titta, om det nu finns så stora köttbitar i affären, kött är huvudsakligen muskelvävnad.

Mao kan man träna lite och om ett år eller så kassera ut en färsk filé helt gratis!

Kan man surfa snabbare om man är lite fetare? Tycker att det borde kompensera med lite mindre segel och bräda bara!

• klang

Medlem
    19 februari, 2008 vid 06:47

@Surferboy 445428 wrote:

Om min rival Klang ligger på i gymmet måste väl jag också ta mig dit!

Hehehe… låter som säsongen har börjat… i år Gustav…. i år…. så jäklar….

Lite orolig för att du ska till Karpathos i maj… men med alla våra nya “secret spots” i skåne så kanske det går att hålla jämna steg…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.