Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Viktigt ang F2 speed i helgen – LÄS!!

• Viktigt ang F2 speed i helgen – LÄS!!

Publicerad av tobhed på 11 september, 2008 vid 18:32

Ok, nu har vi granskat massor av olika prognoser och generellt ser det ut att vara bra med vind på fm på lördagen för att sedan avta och i princip inte blåsa alls på söndagen.
    Därför har vi bestämt följande:

Tävlingen kommer endast att genomföras under lördagen
    Registrering mellan 08.00-09.00
    Skepparmöte: 09.00
    Första möjliga start 09.20

Se till att sprida detta så mycket ni kan så att ingen missar denna information. Läs även igenom segelföreskrifterna hur man ska märka upp sin GPS så att vi kan ha korta pauser mellan heaten

andersbq svarade 16 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • andersbq

Medlem
    11 september, 2008 vid 18:35

Stopp och belägg, det är INTE säkert vindstilla på söndag. Den kan bli samma vind som under lördag em dvs runt 7-9 m/s…

PS bra beslut med tidig start, jag åker ner imorgon natt och denna gång med ett extra rem runt paketet!

• badjanne

Medlem
    11 september, 2008 vid 19:12

Hej
    Jag gissar att många anländer redan under fredagen så Brigitte och jag kommer att va på plats med husvagnen redan fredag vid lunchtid och hälsa er välkommna.

Bommen är stängd, men ej låst, efter nio på kvällen men självklart är alla vindsurfare välkomna att köra in.

Var ute och körde kurs idag och det var GRYMT mycket sjögräs.
    Janne

• jester

Medlem
    11 september, 2008 vid 19:23

Anders: nu var det ju bestämt att det bara bli lördagen?

• andersbq

Medlem
    11 september, 2008 vid 19:28

Jo jag ser det, var bara en chansning att få ta några extra pilsner och ha lite ledigt från hemmet… Typiskt. Kan vi inte låtsas ha tävling på söndagen med, så slipper jag åka på svensexa?

• jester

Medlem
    11 september, 2008 vid 19:38

Det kan ordnas.. 😀

• tobhed

Medlem
    11 september, 2008 vid 19:51

absolut, pilsner är gott… 🙂

• glader

Medlem
    11 september, 2008 vid 20:02

Ha ha ha Anders!

Att säga sådana här saker här i eget namn kan vara farligt om fel person läser. Tro mig, jag vet 😉

• bjornen

Medlem
    11 september, 2008 vid 20:12

@glader 499026 wrote:

Att säga sådana här saker här i eget namn kan vara farligt om fel person läser. Tro mig, jag vet 😉

Jasså var det därför du ändrade din namn här på konfen 😀

//Björn

• jester

Medlem
    11 september, 2008 vid 20:22

lol @ Bjornen!

• glader

Medlem
    11 september, 2008 vid 20:50
    Bjornen;499030 wrote:
    Jasså var det därför du ändrade din namn här på konfen 😀

//Björn

Japp!!!

• lbj

Medlem
    11 september, 2008 vid 21:19
    andersbq;499010 wrote:
    Kan vi inte låtsas ha tävling på söndagen med, så slipper jag åka på svensexa?

Aj Aj Ska du gifta dig? Då kan vi ju ha svensexan i Klagsham lördag kväll.
    Jag drar ner fredag förmiddag

• andersbq

Medlem
    12 september, 2008 vid 04:41

Är redan gift! Men anyway så står sig proggen. Så fram till 10-snåret så är det runt 10 m/s och sedan minskande under dagen till 6-8 m/s.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Viktigt ang F2 speed i helgen – LÄS!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.