Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Viktigt gällande Näset!!!!!!!!!!!!
-
Viktigt gällande Näset!!!!!!!!!!!!
anonym-anvandare svarade 19 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 26 Svar
-
som är hur mycket i svenska kroner?
hur går det med det där överklagandet då? händer det något? -
Dagsböter beror väl på inkomst eller är jag helt ute o cyklar ? o isåfall har du ditt på det torra Al my Pal, ifall de inte snikar Andres paycheck men det tror jag inte de vågar, eller så får han ta det i balt-valuta. Men länka eventuella poliser till hans hemsida så smälter de nog snabbt
-
Detta kan inte vara riktigt. Man kan inte förbjuda segling, windsurfing och kitesurfing här. Ok om det är ett natur reservat men inte annars. Det finns vissa grundläggande regler i sverige som tex allemansrätt etc. Jag har w-surfat här sedan långt tillbaka och det är en del av livet här nere, precis som det är med golfbanan (som ligger i ett naturreservat, jag spelar också golf)
Detta måste stoppas. Det är för fan hela kusten runt näset som är inringad. Och dessa ornitologer tror att de äger näset.
Erik
-
Eller låt dom gå en rond i ringen mot självast Andres, mannen som är den stående definitionen för en päronmform!
Hade nog inte vågat mycket efter det? -
Hallå, mäniskor är till för att arbeta och när dom gjort det ska dom snällt gå hem å titta på TV tills dom somnar… sen ska detta mönster upprepas tills man dör, fan ta dom som försöker sticka ut på havet å ha lite roligt!
-
Revolte compadres!
”Blow against the walls of every power that exists”
Surfa sönder förbudet! -
Polisen som knappt har tid att ta riktiga bovar kommer säkert stå där och vakta rätt som det är. När de lokala rikamansnäsorna sätter igång och gnäller kan man ge sig f..n på att polisen sätter fart.
Kör hårt locals! -
nu är jag inte särksilt insatt i Gandhi, men sa inte han att man skulle bryta mot regler som man ansåg dumma, för att på sådant vis få de som beslutar om reglerna att fatta att det inte är lönt att ha dumma regler?
-
Svar till:
Svar till:
Ska jag vara helt ärlig så kommer jag skita i det förbudet.Har ingen bil och kan inte ta mig till andra spots på andra ställen. Tycker dessutom det är surt som f*n att det är ni som har fixat detta!Inte för jag vill skapa en diskution men jag kunde faktiskt inte hålla mig
.
Kan förså att ni kitare inte får köra där eftersom dom på något vänster kopplar farliga fåglar med eran drake.
Skulle vi inte få köra där skulle inte segelbåtarna få vara där…..[/ QUOTE ]
Jag förstår om du tycker att det är surt. Enligt Hillarp har det varit förbjudet att surfa där sedan många år tillbaka och anledningen till att de inte agerat tidigare är att det endast varit ett fåtal ute. Nu har både windsurfingen och kite vuxit och därför har det blivit aktuellt igen. Jag hade helst sluppigt diskussionen om vems fel det är men ni bjuder upp. En av dropparna som fick bägaren att rinna över var när ett par windsurfare seglat ute vid måkläppen och skrämt sälarna.
Visst ornitologerna tror att draken skrämmer fåglarna men har även uttryckt att klappret från brädorna stör och det gäller ju oss alla.[/ QUOTE ]
Det gäller i så fall naturreservatet Måkläppen. Men på all den andra stranden som också har förbud men där tusentals badare häckar hela sommaren, där borde de små djuren ha en viss vana.
FNF, alltså, naturvårdsföreningen Hillarp leder är mycket långt från fundamentalistiska. De har lagt in att göra hela näset till naturvårdsreservat
Det finns ingen koppling till verkligheten, fakta bara tyckanden. Och på det kan man inte införa förbud.
/E -
Jag blir så trött när jag läser om förbud. Det är samma i Björlanda, vi förstör inte naturen, möjligtvis utsikten för gamlingar som inte ser det vackra i en planande vindsurfare. Klaga på tvåtaktsmotorer och oljespill istället.
Logga in för att svara.