Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vikt???viktigt!!
-
Vikt???viktigt!!
Publicerad av raffe86 på 15 april, 2007 vid 18:57tjena har bott i boston, usa nu i typ 7 manader tranat valdigt hart pa gymet har, och gott upp fran 78 kg till 87 kg …..kommer hem till falsterbo i juni sa min fraga ar ……har en cabrina crossbow 12, 2006a hemma som jag kitade men mycket innan jag drog till usa…….sa vet nagon om den ar fortfarande lagom i km2 med en 12 eller bohover jag kopa en ny och storre???? uppskatar alla svar jag kan fa// mvh ralph
gh0st svarade 17 år, 11 månader sedan 20 Medlemmar · 28 Svar -
28 Svar
-
Beroende på bräda etc så kommer den att funka utmärkt från kanske 7m/s och uppåt.
-
I am 94 and rode my 12 Beast last year basically in the summer.. You will be fine mate.. once you start kiting it will drop off again.
-
Man kan inte gå upp mer än cirka 3 kg muskler per år så det är nog inte bara gymmet som påverkat vikten.. 😉
-
jo du om det ar ditt forsta riktiga ar pa gymmet tranar 5 dagar i veckan och kakar och dricker protein drinkar efter sa kan du oka anda upp till 15 kg i muskel massa sa det dar med 3 kg har du nog fatt om backfoten, plus att jag ar i battre form nu an jag nagonsin varit……..men man tackar for svaren hehe
-
Grovt räknat brukar man säga 10 kg viktskillnad ger ett behov av ungefär av 1 m2 större drake, så det går nog bra att bara köra på.
-
problemen börjar när man gått upp 15kg varav 14kg inte är muskler…
-
medelm8 har helt rätt i det han skriver att man endast kan gå upp ca 3kg muskler per år, däremot kan man ju lägga på sig annat än muskler
-
ni måste svamla, 3 kg muskler på ett år är kanske normalt o man borde inte gå upp mer än det på 1 år men det går nog fan o pressa upp det över 3 kg på ett år =)
-
@Marcel_101 376593 wrote:
ni måste svamla, 3 kg muskler på ett år är kanske normalt o man borde inte gå upp mer än det på 1 år men det går nog fan o pressa upp det över 3 kg på ett år =)
det beror ju på vad du äter… havregrynsgröt gör susen har jag hört
-
Vad jag vet så är det 3-4 kg torr muskelmassa per år, till det kommer vätska, bindväv m.m. så en viktökning av 10-14 kg är inte omöjligt under optimala förhållanden.
-
Haha, Steffo besserwissarnas forum! 🙂
Ghost, du har helt rätt!
Logga in för att svara.