Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vilka 2 Formula segel skall jag välja?

Taggad: 

• Vilka 2 Formula segel skall jag välja?

Publicerad av anonym-anvandare på 28 november, 2005 vid 19:23

Tjena

Vilka segel storlekar rekommenderar ni av 05 eller 06 modell om man väger lite över 70 kg och vill vara konkurrenskraftig i SWT (dvs. inte stå och guppa när alla andra planar)? Tänkte skaffa två Formula segel och det blir 9.8+11.6 eller 9.8+10.7 eller 9.0+10.7. Frågan är bara vilka???

Var helt inne på 11.6 innan men många har börjat gå ner och köra typ 11.0 som största nu. Vad är era erfarenheter? Hur ser ni på saken?

Mvh Håkan

swe22 svarade 19 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jesper_b

Medlem
    28 november, 2005 vid 21:48

Har du grym superteknik, typ topp 20 i världen så kan du komma runt på en 11.0 även i lättaste lättvind. Har du inte det och väger över 70 kg är en 11.6 definitivt att föredra som stora seglet /Jesper B

• swe22

Medlem
    3 december, 2005 vid 18:22

11.6 – 9.8 utan tvekan wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vilka 2 Formula segel skall jag välja?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.