Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka är dagens och de kommande TRENDERNA????

  • krille

    Medlem
    21 november, 2003 vid 22:43

    Hallon, Micke mannen! Jag tror att det ensamt i busken blir, får nog ta dunken och komma över och det snart och se´till att du får frid i dina tankar…..CU after SA wink.gif isen ligger inte än.
    /Krille

  • challgren

    Medlem
    21 november, 2003 vid 23:07

    …som Poppo menar du… 😉

  • Johan!!

    Gäst
    21 november, 2003 vid 23:33

    Perfekt till våtdräkter:
    Isolerar bättre än något annat material
    Väger nästan ingenting

    En liten liten nackdel bara:
    Materialet verkar vara helt transparent blush.gif

    Iofs, ser man ut som Dunkerbeck så kanske det kan vara en fördel?

  • dr-masse

    Medlem
    24 november, 2003 vid 14:01

    Trender…

    Det kanske allra finaste med att förutspå trender är att ingen, jag säger ingen, kan belasta mig med att fara med osanning. Eller att belasta folks hjärnor med teoretiskt mumbojumbo. Kommer det någon trenderwisser och viftar med iaktagelser och slutsatser om att min påstådda nyneoräjsmuschetrend inte infriades alls så kan jag hävda att det är ju helt otroligt hur han kunde missa den trenden.

    ”Trendforskare” är ju en titel som förpliktigar. Själv föredrar jag ”Trenddoktor” eftersom en forskare bara forskar. Vi doktorer, däremot, gör ju faktiskt något.

    Se där, min första trendspaning. Vi kommer att få se fler människor som belägger sig själva med titlar som ogenomskådade skapar betydelse och tyngd. Människor som dessutom hävdar att de gör mer än andra, trots att de inte är det de säger. Jag är ju inte doktor alls…Trenddoktor Masse, till er tjänst.

    Än anan tränd ja ser frammför mg e att d här md stvning komer att spla ut sin råll helt å hålet. vi mdrna txtslukande nätsurfsapor (se, där ett helt ord) klrar ju at utlsa rd ur bde sms, wäbb och wåpp. dssutom e de ny kidzns sätt att va rbller – ksit i tsavnng mäst va alla!

    Det här färgar ju snabbt av sig på så vitt skilda områden som frisyrer, ledarskap och forskningsfronten. Om man nu kan stava hursomhelst, varför stanna där? Varför ha en redig frisyr när man kan ha tre? BobbyEwing hockey med sköna dreads och minitiöst välskött mittbena är bara en tanke som slår mig på käften. Sitter som ett kastfall.

    Även ledarskapet kommer avgjort att präglas benhårt av denna nya samhällsinriktning. Samhällets och näringslivets elit kommer att arbeta ad-hoc mässigt och inte bry sig särskilt mycket alls om vare sig fakta, analys eller konsekvenser av sina beslut. Synligt ledarskap och att ha en fett skön framtoning är det som kommer att väga tungt för framtidens ledare. Att ta tillvara på redan gjorda erfarenheter eller lyssna på andra behövs ju inte när man kan bete sig lite hursomhelst och ändå få vara med och bestämma. På forskningsfronten lägger man ned allt vad grundforsning heter och koncentrerar sig helt på kaosterorier och snabba resultat.

    Men vänta liteeeee, så är det ju redan nu, öh? Jo, just det. Trenden är att trenden fortsätter.

    Men den viktigaste trendspaningen för er trendspanarwannabeees därute är ju att spana in trenderna som gäller nu. Om du ser något som du heltsäkerttusenspänn alltså, kan identifiera och namnge som en trend så har du svaret på nästa trend framför dig. Knepet är att koncentrera sig på precis raka motsatsen till den trend du just har identifierat.

    Superinne med rakt, lång rökfärgat hår? Nästa trend blir då tvärsäker halvrakat kortkrull som är blekt med Klorin. Helrätt med rostfria prylar i allas kök? Jag säger bara – snart är rustika lantlivs kök all-over-us igen. Slipade trägolv? Ja, svaret är ju redan här, heltäckningsmattans comeback är så uppenbar att trenden snart är förbi. Sneakers till kostym? Trendsvaret kan bara bli ett – loafers till träningsoverall (å då inte bara på finlandsfärjeeliten). Hiphop och skön svart soul som gällande musikstil? Hård, avskalad marschtechno är snart här igen.

    Kikar vi dessutom på det område där mina trendkänsliga kirurgfingrar lättas uppfattar minsta nyans till förändring så kommer här en liten sammanfattad lista (baserad på “mottrendsteorin är den enda rätta – teorin”):

    Vindsurfingtrender om fem år:
    – Smala brädor
    – Segla spikrakt fram och tillbaka och endast svänga om absolut nödvändigt
    – Tjocka master (”the new skinny is FAT”, får sina ägare att se smala ut)
    – Bröstsele (kom ihåg var du läste det först!)
    – Stora solglasögon, även på vattnet
    – Jättekorta hängseltampar
    – Långa master på små segel, korta på stora
    – Skitmånga tjejer som vindsurfar (kanske lite väl mycket förhoppning över den ”mottrendsspaningen”, men jag tänkte att mina två tjejer är ju alltid nåt… )
    – Tjocka brädor
    – Neon (har väntat länge nu, liksom många här). Överallt.
    – Korta shorts utan fickor
    – Flätade upphalstampar
    – Surflinnen (där satt den!, min bästa trendspaning, helt klart)

    Men det som kommer att bli allra, allra, trendigast under nästa år är tvåbarnspappesurfande figurer som skriver illa men bättre än de surfar. ”Mer fel än rätt är bättre än inga fel alls” kommer att bli mottot som lämnar allas våra läppar under 2004.

    Sådärja – Surfa På!

  • brutus

    Medlem
    24 november, 2003 vid 14:23

    Salute, Il doctore !
    mycket roande läsning såhär på måndagsem. grin.gif

    Svar till:


    Än anan tränd ja ser frammför mg e att d här md stvning komer att spla ut sin råll helt å hålet. vi mdrna txtslukande nätsurfsapor (se, där ett helt ord) klrar ju at utlsa rd ur bde sms, wäbb och wåpp. dssutom e de ny kidzns sätt att va rbller – ksit i tsavnng mäst va alla!

    [/ QUOTE ]

    höhö, hahaha laugh.gif grin.gif

    min trendspaning, eller kanske snarare förhoppning, är något kortare, men så mycket mer koncis…
    den är väl egentligen mer mitt motto, mitt mantra if you will:
    “Back to the basics!”
    Är det kul? – Det funkar!
    Är det snyggt? Det funkar!
    Går det fort? – Det funkar!
    Kommer andra att le i mjugg? Jaförfan, det funkar!
    Är jag bland de grönaste “snart gubbe” surfarna härinne? – Skiter väl jag i, vänta bara, den som lever får se!

    Därför – skit i trenderna, ha mer kul än jag (utmaning!) o lrä err at stavva fr helvte! smirk.gif

    Masse rular som vanligt!

    Mors! / Martin

  • getwet

    Medlem
    24 november, 2003 vid 20:00

    I LOVE YOU MASSE!!!!! Och jag verkligen längtar till trenderna slagit in, för jag ojkaj inte stjva ret lengre.

  • calle_b

    Medlem
    24 november, 2003 vid 20:31

    HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!

    Kan inte bara göra annat än garva läppen av mej!
    Allt ser juh skitbra ut måsta jag säga!

    Ha det grymt gott doktorn, o fortsätt förgyll denna konf
    med det du gör!

    (har du prövat kiteforumtet med några av dina teorier och funderingar än? wink.gif )

  • mag

    Medlem
    26 november, 2003 vid 13:21

    Gryyyyym spaning, ring Ingvar Storm på P3!
    Go go go!

    Själv tror jag snart att skaffa sig barn bli ute, dvs inga farsor och morsor! Och då blir jag faktiskt inne igen!
    /Magnus

  • dr-masse

    Medlem
    26 november, 2003 vid 13:48

    Obrigado, som de säger i Rio.

    Men att skaffa barn ute måste vara inne? 😉

    Surfar du väldigt mycket är du ute, ifall du inte tänkt på det.

    Jag är väldigt mycket inne numera. Mer än jag skulle vilja vara, ah!

    Surfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 november, 2003 vid 05:25

    Hahaha…

    Grymt skoj läsning Herr Doktör!!

    Bra trender vi har framför oss alltså!
    grin.gif

  • weeboy

    Medlem
    9 april, 2004 vid 21:04

    Det kan du ge dig fan på att dem blir ooo.gif Dessa shorts är ju oemotståndliga grin.gif

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka är dagens och de kommande TRENDERNA????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.