Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka är de bästa hängselelinorna?

• j-s

Medlem
    15 september, 2006 vid 04:59

Hallå där!
    Jag kör med rullkrok och har inget problem med varken kastfall eller
    tampar som går av.

Har vid ett par tillfällen dock ryckt av linor då jag klantat mig på annat
    sätt samt “rätat ut” rullen vid ett par tillfällen!

Rekommenderas varmt!

• alexasu

Medlem
    15 september, 2006 vid 08:17

rull-krok? was ist das?

• endy

Medlem
    15 september, 2006 vid 08:53

Lite old-school men kan säkert funka bra
    http://www.windance.com/default.asp?windance~shownewitem~DK_RSB

• lars_k

Medlem
    15 september, 2006 vid 11:09

Fattar inte varför en rullkrok skulle förhindra kastfall…den löser väl inte ut eller? Däremot ser den mer skonsam ut mot nötning av hängselelinan än en vanlig krok.
    För mej går den dock bort pga det extremt “tyska” utseendet 😉

• hakuna

Medlem
    15 september, 2006 vid 13:40
    Clocknose wrote:
    Måste säga att Da Kines linor är grymma. Det är små saker som gör det men de är vridstyva och håller bra. Bara känslan i dem är rätt. Samma sak med deras selar och stroppar. Da Kine är tillbehörskungarna! / Joacim
    Jag håller med! Jag köpte mina 1996 i Klitmöller och först den här sommaren så gick det igenom plasten så jag köpte nya för säkerhets skull.
    Det blev ett par som fanns på Surfcompaniet, får se hur de håller.

Sedan har jag svinsköna stroppar Dakine och för länge sedan såg jag en kille som hade daKine badtofflor, var också svinsköna.

/Niclas

• carrera

Medlem
    15 september, 2006 vid 13:55

Tror jag kommit på ett nytt trick detta året, lite ofriviligt o nervpirande men jag kallar det för kastfall 360 😉 givetvis med hängsele ikrokad!!! lyckats ett par tre gånger o komma nästan ända runt perfekt för vatten start… Eller kanske ska kalla den framåt loop UTAN bräda :-)…..

Nu får det börja blåsa snart…….

• rasmus_w

Medlem
    15 september, 2006 vid 14:44

Jag ansluter mig till “Kroka inte ur”-lägret. Om jag släpper bommen i ett kastfall så fortsätter masten vanligen rakt ner mot nosen, medan det annars blir mer av en cirlekrörelse med masten pekandes mot lä.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka är de bästa hängselelinorna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.