Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Vilka blommor i rabatten ?
-
Vilka blommor i rabatten ?
Publicerad av bjornen på 2 maj, 2008 vid 06:23Jag har lite funderingar vilka blommor ni sätter i rabatterna nu. Funderar på dahlia och några riddarsporrar, är det bra ? Det är så kul att jag har hittat nya intressen som är minst lika kul som vindsurfing. Jo föresten jag tänkte annonsera ut hela vindsurfingkitet, är det blocket som gäller ?
//Björn
booman svarade 16 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 32 Svar -
32 Svar
-
Jag bjuder en 1000-lapp för hela vindsurfingkittet. Du får råd med många fina blommor då, kanske lite bra gödning också;)
Typiskt när man är långledig så blåser det inte ett smack…:(
-
Jag hade samma fundering igår, men så dök det upp en sjöbris i Gävle helt utan förvarning så jag fick 1,5 timmars trevlig slalomsegling i ca 8ms. Så rabatten får vänta ett tag till:)
-
HM. De enda rabatter jag tänker på är de man skall tigga till sig i surfbutiker!?
-
Blir nog ett bigaråträd tror jag, sen ska jag sitta och titta på när den växer upp och se hur bigaråerna blir rödare och rödare. Bra växt faktiskt, går att göra vin av bären och vips så har man ännu roligare……..roligare än att se på windguru iaf!
Det märks att jag fått mina nya segel och det är ju skönt…
-
Micke, från det ögonblicket du kom tillbaka med dina nya segel till Fituna har upphörde vinden och har sedan dess lyst med sin frånvaro. Slump? Knappast. Det här är ditt fel, helt enkelt.
Jag finslipar just nu på en faktura till dig för “vindångest akutus” och ser fram emot vederbörlig ersättning.
Bigaråer, hmmm. Skall tipsa frun om det.
-
Det är inte bara dina nya segel strular till det getwet. Jag har efter mycket om och men fått min varma våtdräkt och genast försvann vinden. Först i fucking Västervik, när ledighet sen infann sig och man kan operera på ett större område är det stiltje i hela riket!
Dessutom ligger det i garaget två iS, tre TR3/4 och fem fenor som jag inte fått uppleva än och blockerar vinden totalt.
Ska klippa gräset och titta på markkrypande växter till en slänt i eftermiddag. Det gör ont att leva!
-
Livet är skört, även lite jobbigt ibland, kanske rent av en aning för djävligt emellanåt. Och om det sedan är ens eget fel att det inte blåser så är det rena katastrofen.
Nä…..ska nog fan ta grållen och dra en fåra i åkerlappen utanför istället för att stint glo på windgurus albinorutor och den egna väderstationen som inte lyckats notera mer än 2.6 ms på en hel vecka….. Just nu även stigande lufttryck på allt elände också!Jester, vad kan man använda din växt till?
-
Ingen aning. Första växten jag planterat som inte tillhört mina föräldrar…
-
@Jester 462387 wrote:
Ingen aning, bah! Det är säkert nåt rökbart som odlas………
-
@Jester 462387 wrote:
Här ska du få läsa Jester:
http://www.naturskolan.lund.se/blad/blad47.htm
Kanske lite offtopic ? men kan vi inte starta en trädgårdsförening det vore ju JÄTTEKUL !//Björn
-
Jag blev medlem här idag, ska bara fixa en avatar på grållen så ska jag säkerligen ha det lika trevligt där….
Nu ska jag ut o vattna!
Någon som vet vilken sort av bigaråerna som är självfertil….jag är det inte iaf har jag kommit underfund med. E du de Jester? -
Ännu mer alvarligt är att det verkar vara ett pan-europeiskt problem. Balett-killarna har punka på PWA-tävlingen i Podersdorf, går rykten om att till och med lättvindsräkan Kiri Thode går omkring och påtar bland Edelwiessen. Grodätarna har nära nog stiltje på Defi Wind, Gruissan (där det normalt blåser jämt). Man kan inte ens sitta och tjura framför live-uppdateringar från pågående tävlingar.
Första tecknen att det börjat sprida sig utanför europa är att legenden Barry Spanier har börjat tappa fokus på segeldesign. Det här kan vara början till slutet …
-
Bjornen;462346 wrote:Jag har lite funderingar vilka blommor ni sätter i rabatterna nu. Funderar på dahlia och några riddarsporrar, är det bra ? Det är så kul att jag har hittat nya intressen som är minst lika kul som vindsurfing. Jo föresten jag tänkte annonsera ut hela vindsurfingkitet, är det blocket som gäller ?
//Björn
Nån som gillar frimärken också kanske?
Logga in för att svara.