Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka farter! 20110309

• glader

Medlem
    10 mars, 2011 vid 09:38

Du är min idol Mården! Så coolt!

• trimmarn

Medlem
    10 mars, 2011 vid 16:54

Två bilder från Bruket

• koa

Medlem
    10 mars, 2011 vid 17:13
    trimmarn;649100 wrote:
    Två bilder från Bruket

Gryyyymt!!!

• marden

Medlem
    10 mars, 2011 vid 19:21

idag felade prognosen lite o regnet o snön kom före mörkret o vinden efteråt jag trodde det skulle va tvärt om.
    men tog några vändor me benke,vi turades om me isbrädan o jakten typ 38 o 48 kn snöblasket som föll förstörde isen och sved fint i ansiktet.
    kan bidra med en bild från igår också på rekord “lådbilen”

• oaxen

Medlem
    10 mars, 2011 vid 19:58

Hur platt var din 5.0:a riggad igår i jämförelse med normalt maxuthal enligt spec?

• marden

Medlem
    10 mars, 2011 vid 20:57

menar du min eller trimmarns?
    vet inte exakt men jag drog i stort sett så hårt jag orkade i uthaltampen “2-skuren” i bakstycket ca 10 cm mer än inget uthal alls..

och trimmarn drog sitt så lattorna nära på låg bakom masten

• trimmarn

Medlem
    11 mars, 2011 vid 05:53

Jag riggade med ca 4cm mindre nedhal och minst 5cm mer uthal. Men då är ju icon lite plattare än mårdens vapor.

• herr-pelegrin

Medlem
    11 mars, 2011 vid 17:18

MUSKÖ FREDAG KVÄLL – Jag fick precis rapport från grannen att iskanten nu ligger halvvägs ut mot Lacka, dvs en av de öar man ser ut mot Mysingen från Bruket. Förutsättningar för ev. åkning lördag är minus under natten. Isen är runt 2 dm men tar stryk varje dygn det inte är minus. Vad jag kan se är det runt nollan vid 18-tiden och man varnade för halka på P 4.

Nyheterna rapporterade just om ett dödsfall med isjakt på Nämdöfjärden!

• boman

Medlem
    11 mars, 2011 vid 17:48
    Herr Pelegrin;649221 wrote:
    MUSKÖ FREDAG KVÄLL – Jag fick precis rapport från grannen att iskanten nu ligger halvvägs ut mot Lacka, dvs en av de öar man ser ut mot Mysingen från Bruket. Förutsättningar för ev. åkning lördag är minus under natten. Isen är runt 2 dm men tar stryk varje dygn det inte är minus. Vad jag kan se är det runt nollan vid 18-tiden och man varnade för halka på P 4.

Nyheterna rapporterade just om ett dödsfall med isjakt på Nämdöfjärden!

usch jag får kalla kårar , galet att segla i skärgården nu när det blåser så mycket, i norra skärgården har isen rört på sig kraftig-

Tänkte ta mig till bruket på lördag men ställer in…

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8700127.ab

• kinetic

Medlem
    11 mars, 2011 vid 18:00

Isarna är nog inte att lita på längre…Jag håller mig hemma. Möjligen att Tämnaren eller någon annan grund sjö kan funka, är ju inte lika krisigt att gå igenom så länge man bottnar…

• marden

Medlem
    11 mars, 2011 vid 20:10

usch..

• grrrr

Medlem
    11 mars, 2011 vid 20:34

o nej!
    Jag undrade redan vad alla brandmän höll på med.
    Nu blir det inga fler barnvagnspromenader ute på isen…

Ta det försiktigt. Hjälper det om man har våtdräkt på sig (och hjälm)?

• herr-pelegrin

Medlem
    11 mars, 2011 vid 21:28

Vid Bruket har det dag efter annan dykt upp en farbror i 75-årsåldern som träget burit ned sina grejer på isen. Han var t o m ute förra lördagen då det blåste småspik. Han avråddes att ta 6.5 varvid han sa: “då måstejag ju rigga om”. Förnuftet segrade nog till slut vilket resulterade i mindre segel och han gav sig ut på Mysingen. Jag undrar om det var han som gick igenom…?

Hursomhelst testar jag isen vid Bruket i morgon. Grannen rekar från 09 ungefär och då har jag nog någon rapport om isen duger.

• oaxen

Medlem
    11 mars, 2011 vid 21:31

Ni som seglar isjakt vad har ni med er för säkerhetsutrustning på jakten?
    I ovan nämnda fall får man lätt, möjligen felaktig, uppfattningen att de inte hade med särskilt mycket säkerhetsprylar.

• bicless

Medlem
    12 mars, 2011 vid 07:55

en rapport om isläget vore toppe, tänkte mig ut på en repa kring 2 tiden idag

Bicless

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka farter! 20110309

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.