Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vilka Pads/straps ska man köpa ?
-
köp INTE tidigare modeller av “LF Comp lace strap”, vet inte hur årets LF bindningar e men dom tidigare e skräp!
Padsen håller inte och så vrids stropparna frammåt som många andra stroppar gör vilket resulterar i kass komfort och så tappar du brädan för lätt!
Jag körde av en LF stropp efter mindre än ett års surfande…Ser på bilderna att årets LF pads ser exakt lika ut förutom på färgen… finns många bättre pads!
Jag själv e ett stort fan av CrazyFly och deras Quickfix II pads/stroppar grymt sköna, grymt hållbara, lätta att montera och så vrids inte stropparna frammåt!
Man monterar fast infästningarna och padsen i brädan först och när man e klar trär man på själva strapsen, supersmigigt!
Padsen har en skarp kant för tårna att greppa i och e mjuka och supersköna -
Tack för alla svar men har nu bestämt mig för att köpa Mystic D30 pads
nu återstår det bara vilka stroppar man ska haDaKine X-Lace kite Fotstropp
DaKine countor kite Fotstropp
eller finns det andra som är bra ? f&%€#”n va svårt det ska vara att välja 🙁 vilket stort problem man har 🙂
-
anders:.;623835 wrote:Vad är skillnaden mellan synk 2009 och 2010?
Har märkt att jag har svårt att få bindningarna fötterna att sitta kvar (testat 4 olika typer) har storlek 45.2009 Var lite större täckning på foten (ovansidan) 2010 blev strapsen smalare men lite enklare att justera in. Jag hade lite problem i början med passformen men kom sen att det är extremt viktigt att justera in bindningen i både övre och undre delen.
Man skiljer dom lätt åt genom att 2010 Har crome-look detaljer vid infästningen. -
Kjello
Gäst3 augusti, 2010 vid 16:43Dansson;623887 wrote:Tack för alla svar men har nu bestämt mig för att köpa Mystic D30 pads
eller finns det andra som är bra ? f&%€#”n va svårt det ska vara att välja 🙁 vilket stort problem man har 🙂
Synd Mystic har ensamrätt för D3o materialet i vattensport, segar utvecklingen,
vill ingen använda D3o som stoppning i stropparna, anledning ?.
Kan iofs gå att göra det själv, köpa D3o t,ex, armbågsskydd och klippa till.
Mystic har stroppar, varför inte med D3o stoppning ?.Ursäkta spånig, men tänker på Nobile IFS pro med snabbsapännen i stropparna,
om man har snabbspännen (bara att dra i remmen så suger foten fast)
vad skulle bli sämre om man hade D3o material där mot översidan av foten.
Kanske att man sitter fast som i boots, men ett alternativ till boots ?. -
Dansson;623887 wrote:Tack för alla svar men har nu bestämt mig för att köpa Mystic D30 pads
Ännu ett bra val, har bara prövat att stoppa foten i ett par Mystic D3O men de var riktigt mjuka och sköna.
När du har padsen i handen får du gärna mäta vad de har för marginal, det är en av få sköna pads som jag saknar mått på i [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=75689″]Nästan lika bra som DIN-standard på inserts, HJÄLP sökes – http://www.Surfzone.se[/ame%5D-tråden jag startade för ett tag sedan.Mystics egna straps finns också http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=32_33&products_id=794&osCsid=f4e82574239759586a0f942cbac891db
-
walle;623884 wrote:köp INTE tidigare modeller av “LF Comp lace strap”, vet inte hur årets LF bindningar e men dom tidigare e skräp!
Padsen håller inte och så vrids stropparna frammåt som många andra stroppar gör vilket resulterar i kass komfort och så tappar du brädan för lätt!
Jag körde av en LF stropp efter mindre än ett års surfande…Ser på bilderna att årets LF pads ser exakt lika ut förutom på färgen… finns många bättre pads!
Jag själv e ett stort fan av CrazyFly och deras Quickfix II pads/stroppar grymt sköna, grymt hållbara, lätta att montera och så vrids inte stropparna frammåt!
Man monterar fast infästningarna och padsen i brädan först och när man e klar trär man på själva strapsen, supersmigigt!
Padsen har en skarp kant för tårna att greppa i och e mjuka och superskönade första modellarna av LF luxury va kassa.. därför ersatte LF alla som gick i sönder gratis.
-
Kan bara prata för Mystics d3o med stroppar, som jag sagt innan, har aldrig suttit så bra i ett par stroppar och pads förut som jag gör nu, rekommenderar dem varmt!
-
Det är så alltså, det låter riktigt bra.
Kör du Mystics stroppar? Sitter de åt en hel session eller blir de som många andra stroppar lite lösa när man kört ett tag?
Vet du/skulle du kunna kolla vad de har för marginal för måtten mellan skruvarna? -
Det blev en combo 🙂
Creazyfly QuickFix Straps och Mystic Pads
Tack för alla tips……[img]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=118&pictureid=818&thumb=1[/img]
-
Jag skulle göra det men han hadde precis lagt en order till dom och nästa order till skulle gå om 10dagar så jag beställde direkt från Creazyfly’s hemsida och hadde strapsen hemma på 3 dagar.
Jag behövde dom snabbt, bara därför jag köpte direkt från CreazyFly.
Om du ska ha strapsen så kolla först med LaSurf.
-
Har dom här hemma på Lager, dock har jag inte hunnit testa dom än så jag kan inte uttala mig, men dom ser sköna ut ! Pris 1199:-
Inom kort öppnar nya Surfstore.se
-
Dansson;628022 wrote:Det blev en combo 🙂
Creazyfly QuickFix Straps och Mystic Pads
Tack för alla tips……[img]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=118&pictureid=818&thumb=1[/img]
Bara att beklaga…
LF leder helt klart utvecklingen när det gäller straps och pads.
Kolla in deras 2011 här:
http://liquidforcekites.com/product/straps-and-pads/technology/The X-Chassis
Custom adjustable toe bar
Added grip and support for board connection and feel.Injected molded nylon X-Chassis
Direct connection to board for feel and control + Ultra light weight.Perfect Stance adjustment
Precise stance adjustment + No slip tooth integration.Cushioned shock absorption
AR6 air cell technology in Comp straps for a cushioned ride + Gel Tech instert in Luxury straps for a smooth ride + Impact EVA insert technology for a comfortable ride….….. Men varför stroppar när det finns BOOTS?!!!
Logga in för att svara.