Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka segel?

• Vilka segel?

Publicerad av anonym-anvandare på 18 maj, 2004 vid 19:48

Hej jag undrar lite över vilka segel jag ska använda till olika vindstyrkor.
    har en bräda på 113 l och en på 145l. Segel har jag som är 6.4 7.8 och 9.0.
    Hur skulle ni kombinera dessa till respektive vindregister.
    Imorgon då det ska blåsa runt 8 s/m ska man ta den lilla eller stora brädan med vilket segel?
    Hmm jag lär mig aldrig:=)

enkel svarade 20 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anders_hoffman

Medlem
    18 maj, 2004 vid 20:28

Jag skulle ta den lilla med 6,4an och en lite större fena. Väger du lite mer, kan du ju ta 7,8an liten fena och toksatsa på Speeed.. Vilka är brädorna?
    Annars är det ju bara rigga o testa..

• anonym-anvandare

Medlem
    19 maj, 2004 vid 08:21

Hmm måste veta vilket segel som det är värt att köra med i sthlm idag?
    Finns det ingen rådande tabell på ngn sida där man ser vilka segel som passar till olika vindstyrkor?

• enkel

Medlem
    19 maj, 2004 vid 09:29

Det är ju lite svårt att välja segel efter vindprognosen… men blåser det ca 8m/s skulle jag nog välja 7.8 och stora brädan. Men beror ju helt kalrt på vad du väger. Är det under 70kg så kanske de små prylarna blir roligare

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka segel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.