Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vilka segel till TT M
-
Vilka segel till TT M
endy svarade 21 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 19 Svar
-
Måste och Måste, hade en del tillgodo där därav inriktning.
Kan iofs ta det till annat. Tror inte att det skiljer sig ett smack mellan de flesta märkena (har jag fel?)Tycker oxå att det var tillräckligt rörigt i huet med två märken men är självklart öppen för alla förslag. Handlar dock av samma.
Vilka säljer de du nämner Adde ?
Hoppas att jag färglade det lite
-
Gaastra säljes av Surfcompaniet, bla så har de bra priser på Echo+Grind om man köper 3 segel. Finns i Göteborg.
Megmax i Göteborg (och snart i Malmö) säljer Naishsails.
Hotsails ser också heta ut på freestyle och vågfronten.
/adde
-
Tack, ska spana in deras sidor.
Var dock inne på megmax i annat ärende för ett tag se´n och trodde nästan de lagt ner w-surfingen. Stod en röra segel i ett hörn och låg lite brädor på varandra tillsammans med tre ton byggnadsställning. Killen som var där hade nog aldrig varit uppe i den hörnan heller.
Dessutom, om priserna stämmer på “hemsidan ?” så ligger de nog över min nivå. Ex. Edge 6,8 för 6000 spänn. Säkert kanonsegel men………..Läser de detta hoppas jag de ser detta som en grej att rycka upp sig och sin hemsida. Alla affärer behövs.
-
Precis som Adde skriver här så finns det ju flera andra olika märken minst lika bra, oftast bara en smakfråga vad man väljer.
7,1 funkar på Mediumen men det är optimalare med ett 6,7 till den brädan om man ska va noga.
Om du frågar mig så hade valen fallit enl följande.
Onshore 5,0 – Freezone 6,0 – Freezone 6,7
Search 5,0 – Search 5,8/Expression 5,7 (search lite dyrare) – Expression 6,7Som du ser är storlekarna mer passande hos simmer, det tycker jag iaf.
Men vilket märke du ska välja, det är ju mer fritt, utgå efter storlekarna och välj segel./Andreas
Logga in för att svara.