Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Vilka segelstorlekar på sardinien i juli ?
-
Vilka segelstorlekar på sardinien i juli ?
callep svarade 16 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 18 Svar
-
Tur att jag lyckades pricka in ons då. Precis som Micke skriver var det ju svårt att avgöra om det blåste 6 mil bort på östkusten. Lyckades dessutom döda min mobil med ett dopp i havet så att jag inte kom åt vindprognoserna.
Torsdag körde jag bort del av familjen till flyget i Alghero och passade på att bada på La Pelosa utanför Stintino (en av de finaste stränderna säger vissa). Där blåste det inte alls, trots att det låg öppet för väst-vinden, så Porto Pollo är uppenbarligen ett blåshål av någon orsak. (Verkar inte enbart hänga ihop med närheten till Korsika, då det blåste mindre lite längre norrut på ön) Enligt Micke så är det fint att köra längst ner i bukten på onshore sidan, där vattnet är mindre stökigt, såg ju att folk körde långt därnere. Nåja, det får bli nästa gång… -
Jaha, ett år sedan denna tråd dog och jag är på väg till porto pollo sista 2 veckorna i Juli…Ska dock kita, förstod på ngn att det är förbjudet med kite på plattvattnet? Ngn av er som vet om det finns bra utrymme för oss drakälskare?
/fredrik -
var hittar man billiga flygblijetter? prokids går ju där i juli:)
Logga in för att svara.