-
VILKA TÄVLINGAR VILL NI HA 2005???
Hello surfers!
Jag håller på och roddar lite med VVK:s tävlingar för 2005. Vi har naturligtvis sökt för SM i våg (vi ger oss inte, vi SKALL genomföra ett våg-SM!) men vad skall vi satsa på sedan? Vi är ju en relativt utpräglad våg- och freestyleklubb då majoriteten av våra medlemmar utövar dessa grenar och brinner för dessa. Men som tävlingsarrangör kan vi tänka oss att arrangera andra tävlingar också! Bara det drar folk, vi har en rimlig chans att lyckas genomföra det i Apelviken med omnejd samt att det blir festligt på stranden! Vi har haft mest lycka med våra formulatävlingar senaste åren.
Vad tycker ni att vi skall satsa på?
Vad vill ni ställa upp i eller vad vill ni kolla på???
Rösta!
Flera alternativ är tillåtna.Sedan vill vi gärna höra om det är någon kombination, tex. Formula / Distanstävling alt. Freestyle / Våg alt. Super X / Slalom som ni kan tänka er att ställa upp i. Dvs. att vi arrangerar en kombinerad helg där den ena eller andra tävlingsgrenen avgörs. Ovanstående kombinationer är relativt givna, men vad tycker ni?
Lite förklaringar till frågorna:
Jag vill tävla i:
(Dvs. att ni ställer upp om dessa tävlingar arrangeras)Formula : Bansegling som vanligt (nordisk inbjudan).
Formula Experience : En billigare form av formula bräda, max 75% kol i masten, ingen kolbom tillåten, eventuellt restriktioner på segelstorlekar. Det är en växande junior- och amatörklass i världen, bland annat i Norge! Kolla http://www.teamnor.no/ eller http://www.formula-experience.org
Distanstävling : Dvs. runda en ö, segla mellan Onsala och Varberg – eller liknande. Alla brädor tillåtna.
Slalom : Klassisk down-wind bana eller åtta. Start på vattnet eller på stranden.
Super X : Som slalom fast hinder att hoppa över samt vissa obligatoriska manövrar, tex. 360:s, duckgippar, ev. spock, framåtloop etc. beroende på klass.
Funrace : Som slalom men mindre seriöst…
Freestyle : Trick på plattvatten, som valigt.
Våg : Hopp och vågridning.Jag vill inte tävla men kollar gärna på:
(Dvs. att ni kommer som publik och partydeltagare om dessa tävlingar genomförs)Klasser som ovan.
Ge er åsikt!
Surf’s up!/Staffan
Logga in för att svara.