-
Vilka vindar
jag har funderat på kite som kompliment till vindsurfing. så jag vill kunna gå ut i vindar mellan 5 och 10 meter…väger 65 kg. hur stor kite ska man ha då
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vilka vindar
jag har funderat på kite som kompliment till vindsurfing. så jag vill kunna gå ut i vindar mellan 5 och 10 meter…väger 65 kg. hur stor kite ska man ha då
65kg det var inte mkt, då kan du nog köra en 7.0 eller 9.5, du kommer nästan vara överriggad med 7.0 vid 10 m/s men det kommer nog gå, jag har BRA MED TRYCK vid 10m/s väger 90kg med 7.o
9.5 blir perfans för dig vid 5-7m/s
kanske blir bäst med en Wipika 6.5 den är 8.5 kvm equal med naish. kör du den med 4 linor så blir det bra.
Oneoff.com säljer wipika free air och en del Naish.
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vilka vindar
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.