Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › vilken är bästa bommen?
-
Kelso wrote:X9 i the shit
Men ditt grepp är skit.. eller hur Kelso!
-
Som vanligt är du strået vassare än alla andre Hank… bara det att denna gången var det A L U som var ämnet!
Det var fabrikationsfel på min kol som gick sönder. Fick en ny utan problem direkt. Skulle också vilja ha X9 men tycker inte det är värt pengarna faktiskt.
Jag skulle hellre ha din buss än 10 x9 bommar Basse! Har inte köpt nån av mina bommar nya, det e too much att lägg 6000 papp på en bom!
-
Hankloose wrote:Jag skulle hellre ha din buss än 10 x9 bommar Basse! Har inte köpt nån av mina bommar nya, det e too much att lägg 6000 papp på en bom!
För 10 x9 bommar får du knappt växellådan!
-
adde wrote:För 10 x9 bommar får du knappt växellådan!
…nu är det inget kul i den här tråden längre….. din :santa:
-
jaha grabbar nu har ni sabbat min ytterst seriösa tråd, var det verkligen nödvändigt 😉
Själv har jag gått och grunnat på saken en dag, och jag måste säga att det lutar åt gaastra, det är trots allt survärldens coolast märke! 😉
okeeej, tack för maj
-
Oregistrerad
Gäst13 september, 2006 vid 17:55Hankloose wrote:Ingen av Er har uppenbarligen testat Neil Pryde X9! En helt annan division än dom där Hobbex märkena! Va hände med din splitter nya Chinnok bom i våras Basse?!?! Vindsurfing.se bommen e mjuk som en aluminium bomTyvärr!
Gillar verkligen Neil Prydes segel (combat) och våtdräkter men skulle aldrig välja förlängare eller bommar från dem. Jämför combat förlängaren med t.ex. Liberty och man undrar hur NP kan göra sånt smäck. Detsamma gäller X9 bommen som borde vara bäst med tanke på priset över fem papp. Jämfört med Chinook carbon känns X9:an som en kinamasstillverkad dussinbom. Rören på X9:an är väl ok men kolla bara frambeslaget på Chinooken vilken skillnad och hela bommen känns custom “made in USA” men ändå billigare än NP.
/Doffe -
dixon wrote:Själv har jag gått och grunnat på saken en dag, och jag måste säga att det lutar åt gaastra, det är trots allt survärldens coolast märke! 😉
Vafan? Survärldens coolaste märke, kommer jag vara ständigt förbannad nu när jag får mina sura segel:confused2:
Logga in för att svara.