Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vilken är den bästa åretruntdräkten?
-
kronaldo;568610 wrote:Ja. Nu är det dags igen. Inköp av våtdräkt.
Varför är det alltid lika svårt? Nån dräkt är ju förmodligen lite bättre och lite prisvärdare så snälla, hjälp mig på traven!
Kraven är enkla. Åretruntdräkt, smidig, bra till både våg- och vindsurfing. Thats it!
Blev av med min förra mystic 5/3 då jag bröt benet och de var tvugna att klippa sönder den. Men nu har benet läkt och jag behöver en ny våtis. Behöver samtidigt tips på bra försäkringar då min försäkring ej täckte sportartiklar.
Ja, du kan ju börja med O´neill och Gul. Själv skulle jag inte ha nått emot O´neill Psycho 2 om jag inte köpt Gul delta då.
-
philmeister;568883 wrote:Jag har precis beställt en Billabong från kingofwatersports.co.uk. De har fri frakt i hela europa dessutom.
De har riktigt sjyssta priser och en del på utförsäljning med.
Jag beställde en 5/3 och tänkte köra på den hela hösten tills det blir alldeles för kallt. Tänkte skaffa huva med.MVH
Filip
Kör de även fraktfritt för segel och brädor? Deras priser på 2010 och 2009 brädor ligger tex 1000:- lägre än i sverige. Kan vara intressant att köpa.
-
Du kan ju gå in och kolla ifall du hittar något på http://www.dnasurfshop.com/ annars.
Där har jag köpt både bräda och segel riktigt billigt. Frakten är inte heller så dyr faktiskt så det kan lätt vara värt det. Riktig fyndsida! -
Fi fan. Jag kollade runt för nå’t år sedan och fick flera tips om att ProLimit Assault var kanon så jag köpte den. Den är varm men halsen är alldeles för låg och så är smalbensutrymmet anorektiskt. Jag har inga muskler där men det är ändå väldigt trångt. Helt klockren till anorektiker utan hals.
Jag ska pröva först nästa gång…/M -
med tanke på den snart två veckor (?) gamla “Pinkar du i våtdräkten?”-omröstningen lär man väl knappt våga gå omkring och prova dräkter nu för tiden… the truth is out there…
Fridens
Logga in för att svara.