Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vilken bar är bäst?????
-
Vilken bar är bäst?????
Publicerad av anonym-anvandare på 28 juni, 2003 vid 23:10Jag har precis inhandlat mig en North Rino2 14 kite utan varken linor eller bar.
Vilket märke skall det vara på en komlett bar av årets modell????? NORTH,NAISH,SLINGSHOT,
CABRINA……. eller är det så att North kites funkar bäst med North Scepter bar?
(Är det möjligen någon som har en komlett Scepter till salu???)
mvh / gonzamackan svarade 21 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Rekomenderar en Joystick från Ocean Rodeo (med punchout)
-
de flesta bars jag testat är speciellt intställda för kiten, självklart går det att byta bar men då behövs det ofta att man får finslipa lite på inställningarna.
jag har hört att scepterbaren ska vara bra… man kan göra baren mindre eller större genom att ändra fästena. den finns nog att få tag på här; http://www.wallen.se sen är det bara klicka sig fram till scapterbaren.lycka till.
/E.
-
den absolut bästa är naish x3 bomen, inga jävla konstigheter, inga gadgets. simpel snygg och enkel.
och framför allt jävligt bra.
-
japp, har scepterbom och naish x2/x3 bom och naishbommen är suverän. enkel och bra. bra kvlitet.
färgade linor e oxå trevligt. saknas på sceptern. men du kan la byta liner eklart… -
testade också en -03 naishbar idag.. håller med! grymt skön, inga krusiduller och skönt grepp som inte nöter upp händerna!
-
det ska va bar med snurrande leash som inte är i vägen för alla nybörjare (och duktigar oxå för den delen : ) i år…
Vad jag vet finns det bara ett fåtal fungerande system och (IMO) så är detta det bästa av dom! bra grepp riktig winchard och inga konstigheter med andra ord clean och fungerande!
Det enda man får försaka är depower strappen men med en lätt ombyggnad kan man få en sånn oxå : )
-
Pan => Skulle man kunna få lite bilder på den bommen som du
höll på med när det var “träff i halmstad”…
Jag pratade med dig där nere å du sa att du höll på att finslipa
den. Du skulle lägga upp lite bilder å beskrivningar…Hmm… Det é kanske bara jag som har missat de…
*Cut deep´n fly high*
-
Det systemet som jag anväder nu ser ut så här ungefär . )
Nästan hela finns att köpa på Kiteproshop sen får man bygga om det lite själv men det är inte så svårt och alla delar som behövs får man med bommen : )
-
Är du intresserad av att köpa en Naish X3-bar med eller utan linor har jag en extra till salu imorgon om leveranserna fungerar som de ska…
/Mackan
olssonmarkus@hotmail.com
0705 533 337
Logga in för att svara.