Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vilken bräda?

• vilken bräda?

Publicerad av lukasw på 29 april, 2007 vid 13:32

Hej, nu har jag problem vilken bräda ska jag välja? Tänkte på JP X- cite ride 130liter, eller fanatic shrek 130liter eller 145liter eller jp super sport 136liter, kommer segla mest i stkhlm med np v8 9.0. I kluben har 4 pers köpt jp x-cite ride 130 liter men den ena väger ca:1oo+kg och seglar med np 8.8 segel. Hans stroppar ligger i vattnet tänkte på JP X-Cite ride ES eller FWS ärligt talat vad är skilnad mellan de 2??? Det blir en jp eller fanatic själv väger jag 113kg

MVH

Lukasw:grin:

nlc svarade 17 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • Oregistrerad

Gäst
    29 april, 2007 vid 16:56

Men Lukas, det är 3 gången du frågar samma sak. Åk och köp din bräda nu!

• lukasw

Medlem
    29 april, 2007 vid 19:00

ok, och vem är du som inte skriver sitt namn?????????????????? Jag frågar för att jag vill ha tips

• tsss

Medlem
    29 april, 2007 vid 21:20

@Oregistrerad 380119 wrote:

Men Lukas, det är 3 gången du frågar samma sak. Åk och köp din bräda nu!

hej gubbar

Fult att vara anonym och retas!

Lukas, slå till och köp min 130 liters Pro Tech så behöver du inte fundera mer. Vad sägs om 2½KKr??
    Själv har jag inte haft premiär ännu, men det blir på 1 maj! Oavsett vind eller ej

hälsn T

• jester

Medlem
    30 april, 2007 vid 07:50

Till det seglet tycker jag JP Super Sport passar bäst. Är lite ”rejsigare” bräda. ES och FWS är två olika konstruktionsmetoder. ES är tyngre, men är något mera hållbart, FWS är lättare o styvare och naturligtvis dyrare. JP har även Pro-varianten som är ännu lättare o styvare än FWS (och både ömtåligare och dyrare)

• oscar

Medlem
    30 april, 2007 vid 07:52

Håller med Jesper, till V8 blir nog en super sport bäst.

• jakob_s

Medlem
    30 april, 2007 vid 09:13

Tank bara på att inte ”förhasta” dig i ditt brädköp, lukas..

• jakob_s

Medlem
    30 april, 2007 vid 09:14

🙂

• lukasw

Medlem
    30 april, 2007 vid 14:55

Jester och Jakob_S men jp x-cite 130 es blir det bra med v8????

• jester

Medlem
    30 april, 2007 vid 16:52

Jao, det kommer att fungera. Vet inte hur fenan ser ut, den kan du eventuellt behöva ersätta med något mer free-race aktigt.

• Oregistrerad

Gäst
    2 maj, 2007 vid 17:16

@lukasw 380093 wrote:

Hej, nu har jag problem vilken bräda ska jag välja? Tänkte på JP X- cite ride 130liter, eller fanatic shrek 130liter eller 145liter eller jp super sport 136liter, kommer segla mest i stkhlm med np v8 9.0. I kluben har 4 pers köpt jp x-cite ride 130 liter men den ena väger ca:1oo+kg och seglar med np 8.8 segel. Hans stroppar ligger i vattnet tänkte på JP X-Cite ride ES eller FWS ärligt talat vad är skilnad mellan de 2??? Det blir en jp eller fanatic själv väger jag 113kg

MVH

Lukasw:grin:

Du Har frågat i två År utan Att KÖPA!!!! Vad vill du egentligen??????????? Har du problem???????

• nlc

Medlem
    2 maj, 2007 vid 17:30

@Oregistrerad 380601 wrote:

Du Har frågat i två År utan Att KÖPA!!!! Vad vill du egentligen??????????? Har du problem???????

Inte värre än att han kan logga in och dessutom uttrycka sig i skrift utan att verka onödigt elak eller infantilt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vilken bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.