Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vilken Bräda?
-
Vilken Bräda?
Publicerad av henkelu på 7 maj, 2009 vid 21:47Hejsan. Jag har precis börjat med kite och behöver 1 bräda. Skulle vilja se om någon har nån att rekommendera av dessa 2.
Naish Haze 2009 (136×40?). Eller Cabrinha Rival 2009 (135×42,5). Och vilken längd på Haze brädan i så fall. Jag väger 78-80kg.
Mvh Henkehaze svarade 15 år, 12 månader sedan 13 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
I reckon the haze would be perfect, maybe a little on the long side for what I would take (132) , but some flatwater guys like like the pop of a bigger board. I would say its gonna work ok though.
-
Slå till på en Thorn 134 på en gång istället så har du en skön bräda att växa med och som dessutom är grymt lätt att höjda med. Haze är grymt bra i choppigt vatten i och med att den är mjuk och absorberar stötar bra men du kommer växa ur den.
-
sourra: Thorn är ju inte den lättaste brädan att lärsa sig på. Då är Haze betydligt bättre som nybörjare bräda….
-
Nä sattsa på rrd´s brädor, har aldrig gjort en besviken.
Ta en kortare variant, du kommer att tröttna på en pråm efter två månader. -
Haze;545270 wrote:sourra: Thorn är ju inte den lättaste brädan att lärsa sig på. Då är Haze betydligt bättre som nybörjare bräda….
Jo, det är faktiskt en sjukt lätt bräda att lära sig på. Det är en marginell skillnad och Thorn är lättare att höjda med. FC kan jag däremot inte rekommendera som förstabräda.
kvabbso;545277 wrote:Nä sattsa på rrd´s brädor, har aldrig gjort en besviken.
Ta en kortare variant, du kommer att tröttna på en pråm efter två månader.132-136 är fan ingen pråm Farfar =) Du kommer uppskatta att åka runt på nåt som är större än en McDonalds-bricka när det är dags att kroka ur.
-
Bägge är schööna brädor, hugg den som är snyggast helt enkelt.
-
blablabla… pop hit och dit,lång, kort, bred, smal, rak outline, midre radie, flexiga tippar, bred stance, smal stance, stora fenor, små fenor, pads, bindningar, svart eller vit, mycket eller lite rocker, trestegsrocker, mjuk eller hård, mycket flex etc i all oändlighet….
Det är väl bara att testa, om du sedan tröttnar, växer ur den, vill köra på ett annat sätt, vill ta mer höjd, poppa högre, hoppa högre, så sälj skiten och byt bräda… -
En rrd poison, custom Limited addition 131×40 är det optimala i din situation. Den har låg vikt, bra pop och exellent höjdtagningsförmåga. Denna bräda är enkel att lära sig på och du kommer heller inte tröttna på den när du blir skillad. Har för mig att det fanns ett välvårdat ex. på köp o sälj. Ha de på vattnet oavsett!
-
Kommer vara MASSA surfare ute imon, stick fram näsan ah fråga om att testa, det bästa alternativet. Att ställa fråga om Naish VS Cabrinja på forumet e som att öppna eld he he
Men har kört Naish Thorn både modell -09 och -08, gillar dem skarpt. Men gynnar ”närproducerat” och kör nya suesias som passar mig. Men som sagt prova är ett tips, hugg tag i nån eller kika in i shop.
-
_Sofia_;545451 wrote:Kommer vara MASSA surfare ute imon, stick fram näsan ah fråga om att testa, det bästa alternativet. Att ställa fråga om Naish VS Cabrinja på forumet e som att öppna eld he he
Men har kört Naish Thorn både modell -09 och -08, gillar dem skarpt. Men gynnar ”närproducerat” och kör nya suesias som passar mig. Men som sagt prova är ett tips, hugg tag i nån eller kika in i shop.
He he öppna eld ja…. Ja man är ju inteså insatt ännu så. :laugh: Vart är Suesias brädorna byggda då? Gillar närproducerat! Roligt om man kan stödja mindre men ändå bra märken!
Logga in för att svara.