Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken bräda?

• Vilken bräda?

Publicerad av axel-bobert på 5 juli, 2010 vid 17:15

Hej!
    Jag är en kille på 15 är som ska köpa en ny bräda. Innan har jag seglat på en HiFly widestyle magnum men nu känner jag att jag måste uppgradera. Jag kan köra planande, stå i stroppar, gippa hyffsat och nästan vattenstarta. Har kollat på två brädor framförallt, en “fanatic hawk” och en “JP X-citeride”. Båda på ca 100-120 liter. Kör med segel runt 7 kvadrat. Jag kan inte bestämma mig vilken jag ska köpa. Vilken är best för Stockholms Skärgård?
    // Axel

bicless svarade 14 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • bicless

Medlem
    5 juli, 2010 vid 21:22

Det är nog hugget som stucket mellan dem.
    Jag skulle nog valt hawken för har upplevt mig att den går lite fortare. X-cite upplever jag som väldigt lättsvängd, extremt lättjippad, allroundbetonad, inte så mycket fartprägel. Hawk snäppet mer advance och kanske inte lika stor sweetspot som X-cite med lite tunnare rails men å andra sida lite mer potential i framförallt fart.

I denna kategori tycker jag för övrigt alla stora brand har bra brädor så man man även snegla på de andra branden som Exocet, RRD, AHD, Lorch, Tabou, Drops, F2. Alla är ungefär lika bra men har fokus på lite olika saker.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.