Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vilken bräda?

Taggad: 

• swe-1

Medlem
    10 april, 2003 vid 15:29

Hej Surfaren!
    Det beror på vad du ska ha den till, bara åka omkring hemma i viken eller tävla seriöst? Vilka förhållanden kmmer du främst att segla i? Ingen bräda är bäst på allt, vad vill du prioritera, tidig planing, kontroll, fart eller höjdtagning? Hur mycket är du berädd att lägga? Fjolårsbädor brukar kosta mellan 7.000-10.000kr, en två år gammal bräda ca 5.000-7.000kr osv.

//JIMMY

• garage

Medlem
    10 april, 2003 vid 18:40

Hej!

Kolla in den danska motsvarigheten till Konfen:

http://www.windsurferen.dk

Där finns det mycket formula till salu!

Mvh Andreas

• surfaren

Medlem
    11 april, 2003 vid 06:42

Jag ska segla hemma i viken…inget mer än….behöver ingen värstningbräda, är nybörjare. Desto billigare desto bättre men runt en 7-8 000 är väl vad jag har tänkt.

Surfaren

• anonym-anvandare

Medlem
    11 april, 2003 vid 07:43

Hej Martin
    Kul med nya surfare i Åmål.Har vindsurfat själv några år
    och nu köpt ny saker för segla hemma i viken.Det jag har köpt är:Bräda RRD Monster,segel Simmer Cfree 9,0.Har ej testat sakerna ännu.
    Hoppas vi ses ute på vattnet.
    Mvh Thomas

• swe-1

Medlem
    11 april, 2003 vid 09:37

Jag skulle rekommendera en två år gammal bräda, de ligger lågt i pris men har fortfarande konkurrenskraftiga prestanda. En som passar nybörjare extra bra är Starboard Formula 175 D-RAM. Den är gjord i ett material som tål lite mer stryk vilket gör att den håller för ett kastfall.

Vill du i stället ha en lättare (men ömtåligare) bräda är utbudet ganska stort, alla stora märken har bra & konkurrenskraftiga brädor. Det finns inga riktiga bottennapp så länge de inte är mer än två år gammla och har en bredd på 90-100cm.

//JIMMY

• surfaren

Medlem
    14 april, 2003 vid 06:15

Tack alla ni som har gett mig fina erbjudande, men nu har jag hittat ett bra paket från stockholm till sjyst pris. Nu kan jag snart komma ut på vattnet igen….Yes.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vilken bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.