-
Vilken bräda i varberg?
Tjabba, behöver lite hjälp här i höstmörkret. Nu när det inte är så varmt att surfa (har en 3mm våtis) sitter jag & drömmer om nästa säsong. Kalla mig lam om ni vill men jag har inte råd/orken att skaffa utrustning för höst/vintersurfing nu
Nå, till min fundering: Jag bor i Åmål(vid vänern) och surfar på en freeformulabräda vid namn Lorch silver dolphin , 176 liter. I sommras var jag & en polare i varberg i en vecka & hyrde brädor & surfade som galningar – jag blev frälst. Så nästa sommar tänkte vi dra dit igen och då vill jag ha med mig en egen bräda. Frågan är ju bara vilken? En bräda som jag hyrde va en 150l JP, den va riktigt kul. Jag är inte så bevandrad i brädor under 150-160l eftersom stora vågor på vänern är lika vanligt som smala amerikaner
Jag väger 70-75kg och är 1,75cm lång, jag har surfat 2 säsonger och har lärt mig plana med stroppar/sele bra(är inne i att lära mig jippa bättre)….vad ska jag skaffa mig för en bräda? Alla tips är välkomna (jag hade tänkt mig något i stil med en JP men har ju som sagt inte så mkt erfarenhet av andra brädor)
Jag är ute efter att surfa snabbt, rida lite vågor & bara va allmänt bästJag är inte ute efter att göra loops, inte än iaf
Föreslå gärna lite segel/rigg också. Det enda jag har är ett tushingham 8.5
Budget för bräda & rigg: ca 10k ( gärna mindre :P)Hoppas på många bra förslag! Ha d gött
mvh Tommy
Logga in för att svara.