Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vilken bräda ska jag satsa på ??

• vilken bräda ska jag satsa på ??

Publicerad av anonym-anvandare på 18 maj, 2002 vid 08:14

Går i lite brädköpartankar, men vad ska jag satsa på ?
    Hade förut en bic veloce men hade lite svårt att plana på den. Jag har typ lärt mig vattenstarta och stå i stropparna och mitt nästa mål e gippen. Min förra bräda var på 120 l, nu tänkte jag på nån lite större freeride. matchvikt är ca 80. VAD Är bäst volym, breddd, längd ? Många brädor känns liknande är det någon som har nått bra råd till vad jag ska välja, mistral radar, mistral vision, fanatic x-ray, starboard carve etc…???
    ps:kör mest i sthlm

anonym-anvandare svarade 22 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    18 maj, 2002 vid 10:58

Har du pengar så välj en starboard carve som har fått bra kritik, annars är en beg bic techno 283 ett bra val.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 maj, 2002 vid 16:59

Exocet speedslider, säger bara KANON.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 maj, 2002 vid 09:22

.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 maj, 2002 vid 18:01

..

• anonym-anvandare

Medlem
    19 maj, 2002 vid 18:23

vad sägs om en bic techno-e medium på 112 liter, kör själv på den större modellen men är något tyngre än dig…..

• anonym-anvandare

Medlem
    19 maj, 2002 vid 23:05

Varför större än 120l? Om vattenstarten sitter bör du väl gå ner i storlek, gipparna blir ju inte svårare med mindre bräda.

Köp en freestyle kring 100l, ej mindre än 60 bred.

Planingsproblem = större segel (och fena för att undvika spinnout).

Lycka till

• beachboy

Medlem
    20 maj, 2002 vid 11:18

Hur är det med denna bräda och planing? Den har ju en smalare akter än en vanlig techno…

• anonym-anvandare

Medlem
    20 maj, 2002 vid 13:06

Ja, visst kan man oka segelstrl:en, men bara till en viss grans…och ska man fa timmar pa vattnet i Sthlm sa behover man en hyfsat bred brada o feta segel…

• anonym-anvandare

Medlem
    20 maj, 2002 vid 21:37

• anonym-anvandare

Medlem
    20 maj, 2002 vid 21:53

TecnoE är en kanonbräda som planar tidigt trots sin lite smalare tail. Den går nästan lika fort men den svänger bättre och är roligare att köra än sin storebror Tecno.
    Lycka till.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 maj, 2002 vid 09:13

Håller med om Techno e. Jag har haft ”large” versionen. Enda nackdelen med brädan enligt mig är att jag tycker att den är tung. 1-1,5 kilo lättare hade inte skadat. Tror att den finns nu i carbonmodell.

Den svänger otroligt bra för sin storlek.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 maj, 2002 vid 13:14

….

• anonym-anvandare

Medlem
    21 maj, 2002 vid 13:30

Måste säga att Lorch Silverglider 264 är riktigt bra! (125 liter, 64 bred) Lättseglad (fick i helgen kramp i en tå i full karriär med 7.5 – tog ut framfoten ur stroppen och tryckte dån mot däcket utan att ens få tendens till kastfall, tycker jag är bra!), mycket förlåtande i gippar och helt ok toppfart (blev nästan aldrig omseglad på Öland i helgen och då var det MÅNGA segel på vattnet samtidigt. Körde nog lite större segel än många i och för sig). Dessutom ganska billig med tanke på den låga vikten.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 maj, 2002 vid 16:15

Starboard=Grymt bra och supersnygga

• borje

Medlem
    21 maj, 2002 vid 16:20

Någon som kan säga något om Carve111:an?
    Är lite sugen på en sån!!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vilken bräda ska jag satsa på ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.