Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken c-kite anser ni vara bäst?

  • Vilken c-kite anser ni vara bäst?

    Publicerad av maackaan på 10 augusti, 2009 vid 21:04

    Jag är intresserad av att byta från en hybrid till c-kite och undrar vilken ni anser är bäst från 2009 och framåt. Är mest intresserad av Fuel eller Torch. Finns dessa för test någonstans?

    snygging svarade 15 år, 1 månad sedan 32 Medlemmar · 62 Svar
  • 62 Svar
  • falle

    Medlem
    10 augusti, 2009 vid 21:07

    Jag har en 2010 Torch 11kvm för test. Finns i Varberg för tillfället…

  • skejtar_henke

    Medlem
    10 augusti, 2009 vid 21:22

    Och jag har så att du kan får prova på stranden om jag är där. Bara fråga så ska du få prova. Om du rnu är från skåne. Hittar mig i habo..

  • haze

    Medlem
    10 augusti, 2009 vid 21:25

    Kommer ha en 2010 Fuel med mig till Varberg kring den 1 sep i olika storlekar

  • sourra

    Medlem
    10 augusti, 2009 vid 23:08

    Jag har en 2009 Torch 12 som det går att testa när som på västkusten. Dock är jag grounded pga knäskada så du får svänga förbi i Götet om du vill låna. Förbaskat fet kite!

  • skotten

    Medlem
    10 augusti, 2009 vid 23:51

    torch works good in waves.

  • mattijas

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 00:01

    Fifan vad bra trådQ!!!!!!!!!!!!!!!!!
    äva
    även om torch säkkerligen e superb s¨villl höra om om fuel o dom andra!!!!!!!!!!!!

  • djevulen

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 03:40

    om du närmar dig göteborg så har jag ett gäng RPM för demo,säg bara till så fixar vi en test dag
    Mathias

  • stebe

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 06:07

    Hadlow Pron måste du testa finns hos Robsport.se i Göteborg

  • skanepaul

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 06:10
    djevulen;565461 wrote:
    om du närmar dig göteborg så har jag ett gäng RPM för demo,säg bara till så fixar vi en test dag
    Mathias

    Är det en c-kite??

  • mjersen

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 06:45

    köp ingenting förren du testat hi-fi.

  • maackaan

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 08:29

    Är inte sugen på Hadlow Pron då jag träffat på killar som är sponsrade av flexifoil och klagar på kvaliteten och att den inte vattenstartar lika bra som andra c-kites. I mina ögon känns det som att torch är bland de bästa iaf.

  • dannep

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 09:00

    Hade jag sålt kite eller haft spons så hade mina också varit bäst…

    Finns det någon sida där de jämför de nyaste C drakarna?

  • dadil

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 09:22

    testa denna:
    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=67928″]Vilken c-kite anser ni vara bäst? – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

  • dannep

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 09:44

    Hahahaa…:grin:

  • erika

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 10:54

    Rankad etta på PKRA Freestyle Aaron Hadlow med Hadlow pro, rankad etta på KPWT Freestyle Peter Tyushkevich med Hadlow pro. Om den vore svår att köra skulle inte tre av dom sex högst rankade tjejerna på PKRA köra HP. Ettan, femman och sexan kör med HP, alltså den populäraste kiten bland tjejarna också. Jag tycker att den är lätt att vattenstarta, om leading edge ligger neråt trycker jag bommen ut max och drar hårt i ena styrlinan och kiten startar. Jag kör alltid med 4 (6) line settingen och endast om det blåser så lite att jag är underriggad på min största kite måste jag simma lite mot kiten, alternativt att man kör med 5-line setting i lättvind (om man kör med 5-line så vattenstartar man bara den som vanligt).

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken c-kite anser ni vara bäst?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.