Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken c-kite anser ni vara bäst?

  • maackaan

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 11:14

    Jag ska inte säga för mycket eftersom att jag aldrig testat en hadlow pro själv, upprepade bara vad jag hört från andra som har erfarenheten.

  • sourra

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 11:42

    I toppstriden på PKRA och KPWT finner man fler märken än så och det är snarare en fråga om duktiga åkare än om duktiga kites. Har man kört kite i 10 år kan man fan rippa med en Ikeakasse. Det intressanta i den här tråden är ju hur en viss kite är för vanliga dödliga människor, inte för proffsen som grejerna utvecklats för.

  • haze

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 12:16

    Før øvrigt får jag inte køpa Fuels billigare men tycker den ær den grymmaste C-kite jag har testat. (av Torch, Hadlow, Yarga. Skall testa nya Eclipse Surge imorgon om det blåser)

  • sourra

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 12:21

    Men du kör la inte särskit mycket urkrokat och sånt va Hasse? Och vad hände med Spleen och Caution? Har du slutat köra med dom?

  • pihlblad

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 12:46

    Cabrinha Nomad grymt bra. Snabb, mycket stabil litet bomtryck urkrokad! Tål mycket vind. riktig höjdare i vågor.

  • neven

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 13:05
    pihlblad;565592 wrote:
    Cabrinha Nomad grymt bra. Snabb, mycket stabil litet bomtryck urkrokad! Tål mycket vind. riktig höjdare i vågor.

    fast ingen c…

  • curry

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 13:12

    EH wave 2005! fett.

  • sourra

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 13:16
    pihlblad;565592 wrote:
    Cabrinha Nomad grymt bra. Snabb, mycket stabil litet bomtryck urkrokad! Tål mycket vind. riktig höjdare i vågor.

    Nu blir jag konfunderad. “Litet bomtryck urkrokad” måste väl vara samma sak som att den inte drar så mycket, eller?

  • jbi

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 13:19

    Kanske inte bäst men snyggast!!!!!! Best sprillans nya team C.

  • stebe

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 13:28

    Angående Hadlow Pron: Kiten levereras så att man kan välja att köra den med fyra eller fem linor. Jag kör som Erika med fyralinors mode och suicide leach, jag tycker den har tillräckligt med depower för att man skall kunna skippa 5 linan men det är en smaksak. För att vara en C-kite är den väldigt lätt att vattenstarta. I bra vind är det bara att dra i en av styrlinorna så snor den runt och lyfter, precis som en SLE, och i lättvind rullar man över den på rygg.

    ..fyfaan vad gott den looooooopar

  • stebe

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 13:29
    JBI;565603 wrote:
    Kanske inte bäst men snyggast!!!!!! Best sprillans nya team C.

    Lätt snyggast.. påminner om gamla EH wave

  • skanepaul

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 14:13

    Varför kör man bow/sle egentligen?? 🙂

  • marh

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 14:16

    Vad vill du ha i din c-kite? Om man kollar på Fuel så varierar den ganska mycket över åren. Jag har själv kört olika årsmodeller sedan 2003. 03:an drar och svänger som en truck. Fuel 04-06 har även de bra bottendrag men är mycket “snällare” och snabbare i de större storlekarna. 07-08 har massor med depower och är mer “hög AR”. 09-10 (mer eller mindre samma kite men med olika bom) har gått tillbaka till något mer bottendrag. Samliga beter sig expemplariskt för freestyle och wakestile men funkar även suveränt i vågor.

    Torchen har jag bara testat 05:an när den kom men det är säkert en fin kite det med. Bästa kiten är nog den som är snyggast.. dvs Fuel 😉

  • skanepaul

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 15:20

    Vänta lite till och köp en Torch 2010.

  • johanw

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 15:38

    Hifi..

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken c-kite anser ni vara bäst?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.