Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken c-kite anser ni vara bäst?

  • pepa

    Medlem
    12 augusti, 2009 vid 16:49

    Inte pure C såklart eftersom den är en SLE, men formen funkar exakt som en C.

  • neven

    Medlem
    12 augusti, 2009 vid 17:55

    Shit the same. Om den funkar så funkar den…. Oavsett om den är bow, C, SLE, delta, sigma, CBOW, CSLE, Bowshit, Hybridsuperfet, deltaish sigmatype C eller whatevva!
    Peace!

  • stebe

    Medlem
    12 augusti, 2009 vid 18:04

    Jo, när det kommer till skills så sitter 75% ändå i åkaren..
    5% sitter i kiten
    och resterande 20% sitter i board shortsen

    jag har grym pop i mina nya O´Neil

  • brushanen

    Medlem
    12 augusti, 2009 vid 18:42

    Alla som inte testat Flexifoil HadlowPro09, välkomna att testa!

  • haze

    Medlem
    12 augusti, 2009 vid 20:03
    erika;565561 wrote:
    Rankad etta på PKRA Freestyle Aaron Hadlow med Hadlow pro, rankad etta på KPWT Freestyle Peter Tyushkevich med Hadlow pro. Om den vore svår att köra skulle inte tre av dom sex högst rankade tjejerna på PKRA köra HP. Ettan, femman och sexan kör med HP, alltså den populäraste kiten bland tjejarna också. Jag tycker att den är lätt att vattenstarta, om leading edge ligger neråt trycker jag bommen ut max och drar hårt i ena styrlinan och kiten startar. Jag kör alltid med 4 (6) line settingen och endast om det blåser så lite att jag är underriggad på min största kite måste jag simma lite mot kiten, alternativt att man kör med 5-line setting i lättvind (om man kör med 5-line så vattenstartar man bara den som vanligt).

    Har det kanske nåt med vad man får før deal med olika mærken oxå? OM tex Slingshot hade kommit med ett erbjudande hade då inte de kørt med FUEL istællet? Money talks i 99% av fallen…

  • gh0st

    Medlem
    13 augusti, 2009 vid 15:58
    Haze;565934 wrote:
    Har det kanske nåt med vad man får før deal med olika mærken oxå? OM tex Slingshot hade kommit med ett erbjudande hade då inte de kørt med FUEL istællet? Money talks i 99% av fallen…

    Klart att money talks, men det är inte allt så klart. Jag är 100% säker på att Hadlow kan få mer cash från större (och rikare) märken än vad han får från Flexifoil. Tror du är ute o cyklar faktiskt.

  • mjersen

    Medlem
    13 augusti, 2009 vid 17:12

    nån som ver någonting om thunderbird? http://www.kitefactory.eu/product_info.php?info=p15_Thunderbird-6-0.html såg några sådana på pkra, såg fet ut

  • sourra

    Medlem
    13 augusti, 2009 vid 17:14

    Tyskt kinesmärke

  • haze

    Medlem
    13 augusti, 2009 vid 18:28

    Jag sade 99% faktiskt… Bara att kolla på de flesta sporter så är det pengar som styr…..

  • debkausf

    Medlem
    13 augusti, 2009 vid 18:56

    suck…

  • kitelife

    Medlem
    13 augusti, 2009 vid 19:48

    Ärligt talat nu, C-kites har funnits sen typ 2002 och frammåt med varierande AR värde…

    om man bortser från lou (sorry men jag är tvungen han är min idol ok!) så har wakestyle utvecklat till något stort först nu på senare år, om dom nu är så bra till det varför inte tidigare?

    är det så stor skillnad på dom nya C och från tex. 05 modellen?

    varför kan man inte köra med bow? eller är inte en hybrid bättre?

    ligger inte igentligen nästan hela skillnaden på skiten bakom bommen…

    efter att ha provat några få av dom nya kitearna typ nova som är bow och wainman hawaii som är hybrid skulle jag väl med min ringa erfarenhet tycka att bow är mer lik foil (typ flysurfer) och ja dom flyger och svänger lite annorlunda men det är en vanesak och dom är fett stabila och har sanslös depower! man kan få nästan ingen kraft i landningen där man brukar ha typ 2oo km/h villket borde vara en fördel. Hybrid däremot som är mer c feeling fast utan bridels (villka jag sen gammalt är mycket emot eftersom dom trasslar och all skit fastnar i dom) borde väl vara det bästa alternativet?
    Jag fick testat en hybrid häromdan och tyckte den var grymm rent ut sagt – fett drag mycket depower svängde perfekt med två fingrar på bommen, nästan inget bom tryck åtminstonne ikrokad och man kunde åka hur långt som hellst under den utan att den ramla ner i huvet på dig (eller nån annan) . . .

    en återspegling från lång erfarenhet av mer eller mindre alla sorters drakar från land-foil till ARC till C mm…

    har dock inte så mycket tid under dom “nya” drakarna så jag får återkomma med mer åsikter när jag fått åka lite mer med olika sorter och framförallt lite mer o-krokat… när man har lite mer kött på benen liksom :crazy:

  • dak

    Medlem
    14 augusti, 2009 vid 07:50
    maackaan;565512 wrote:
    Är inte sugen på Hadlow Pron då jag träffat på killar som är sponsrade av flexifoil och klagar på kvaliteten och att den inte vattenstartar lika bra som andra c-kites. I mina ögon känns det som att torch är bland de bästa iaf.

    Jag gillar min hadlow pro kite som fan. Har bytt ut alla mina SLE kites mod dem. Jag har inte kört en bättre c-kite någonsin, har testat många. Behöver inte säga mer än att den är jäkligt optimerad för unhooked åkning. Vattenstarten är inte så jobbig bara lite annorlunda “vanesak” Jag kör med 4 linors setup vill man ha enklare relanch kör på 5 linors setup, det ingår 2 olika setup när du köper den. Som Erika sa till mig: “inom pkra är h-pro en favorit bland c-kites”. Vet att du testade min 13 h-pro kite i pissvind en gång i Lundåkra och då är ingen kite lätt att vattenstarta. Utöver detta så har den faktiskt jäkligt bra depower och är jäkligt lätt att höjda me trotts att den är en ren C-kite, är helt överlägsen fjolårets modell.

    kvaliteten va är det för fel på den?? Var har du hört att den skulle va dålig?? Alla flexifoil kitar tycker jag har ovanligt bra kvallisort

  • dak

    Medlem
    14 augusti, 2009 vid 08:06
    KiteLife;566275 wrote:
    Ärligt talat nu, C-kites har funnits sen typ 2002 och frammåt med varierande AR värde…

    är det så stor skillnad på dom nya C och från tex. 05 modellen?

    varför kan man inte köra med bow? eller är inte en hybrid bättre?

    ligger inte igentligen nästan hela skillnaden på skiten bakom bommen…

    Jag fick testat en hybrid häromdan och tyckte den var grymm rent ut sagt – fett drag mycket depower svängde perfekt med två fingrar på bommen, nästan inget bom tryck åtminstonne ikrokad och man kunde åka hur långt som hellst under den utan att den ramla ner i huvet på dig (eller nån annan) . . .

    :crazy:

    Det är en ganska stor skillnad i slack. När man poppat till vill man inte att kiten drar utan att den fladdrar till och tappar kraften då blir det lättare att passa bommen. C-kites ger i allmänhet mer slack därför föredrar många dem. Lågt bomtryck på kites gör att det är svårare att känna va kiten befinner sig i luften detta gör att man lättare tappar kontrollen och att man behöver använda ögonen mer för att veta va kiten gör. Det har helt klart hänt en del inom produktutvekling med c-kites med gäller de flesta märkena. lättare att höjda me samt mer depower och kraftfullare för sin storlek. Jag har ungefär samma drag på min 13 H-pro som pierre har på sin 12 SLE som exempel

  • haze

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 20:55
    mjersen;566214 wrote:
    nån som ver någonting om thunderbird? http://www.kitefactory.eu/product_info.php?info=p15_Thunderbird-6-0.html såg några sådana på pkra, såg fet ut

    Det ær inget kinamærke. Eller så klart lika mycket Kina mærke som tex NAISH med flera som tillverkas dær. Björn Ohlau ær ju en gammal vindsurfing designer som har startat ett eget mærke om jag inte har helt fel. Så ett gæng norrmæn hær før någon vecka som kørde Thunderbird och var vældigt nøjda med den.

    Billigav ær de oxå.

  • skanepaul

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 21:16
    Haze;569422 wrote:
    Det ær inget kinamærke. Eller så klart lika mycket Kina mærke som tex NAISH med flera som tillverkas dær. Björn Ohlau ær ju en gammal vindsurfing designer som har startat ett eget mærke om jag inte har helt fel. Så ett gæng norrmæn hær før någon vecka som kørde Thunderbird och var vældigt nøjda med den.

    Billigav ær de oxå.

    hahaha då är m.a.o. det mesta här i världen kinamärken…

    Hör ofta “är de här skorna gjorda i kina? Inte så konstigt att de är så små!”

    Jomenvisst, de designas ju verkligen där också……………………..

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken c-kite anser ni vara bäst?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.