• Vilken dag!

Publicerad av nordgren på 12 september, 2004 vid 20:34

Wohoo, vilken dag.
    Full smisk med 6,4an och vindmätaren visar på 11 m/s på stranden. Var mer en bit ut.
    Vågor fanns det också på skutberget, några shyssta hopp lyckades man ju klämma av iaf. smile.gif

Och tjejen lyckades man lura ut i “ruskvädret” också, vart lite svårt för henne i vägorna så hon trivdes bättre innanför en pir där det var plattvatten, men taggad blev hon så nu kommer man att få med henne fler gånger. (Var första gången för henne på bräda sedan slutet av 80-talet).

Nåja kort och gott en kanondag.
    Tack Ove för korv med bröd!

ola_p svarade 20 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • kungdenknege

Medlem
    12 september, 2004 vid 20:44

Naajs, själv var man ju djuriskt överriggad med 4.7 i 18m/s på slutet =)

• lars_k

Medlem
    12 september, 2004 vid 20:46

Fint. Jag fick ingen körv men jag fick uppåt masthöga brytande vågor, något överriggat 4.0 och ösregn. Gött. =)

• hakuna

Medlem
    12 september, 2004 vid 20:51

Vart var du då?! Dit ville jag åkt.

/Niclas – var i Läjet, skall dit imorgon också!

• lars_k

Medlem
    12 september, 2004 vid 20:53

Åsas yttre rev…

• alexasu

Medlem
    12 september, 2004 vid 21:07

det snittade 15 i habo (lomma) idag. med lååånga byar i 20-träsket.

• safesurfer

Medlem
    12 september, 2004 vid 21:49

Var grymt mycket folk vid stenudden idag. Såg inte ut som det bröt så värst myket vid ett tiden men det är ju svårt att bedöma ifrån hamnen. Lejet var bra men svårt att hoppa med så rak onsore tacka vet jag förra året stenudden då vinden vred från väst till syd och man fick jätte ramper och sideshore.

• lars_k

Medlem
    13 september, 2004 vid 05:27

Det var först på kvällen som det byggde på ordentligt. Strax innan det blev för mörkt ökade det och enorma set kom in. Synd att det spöregnade och skymde så man knappt såg något bara… Men jäklar vilket tryck man hade i bottensvängarna! =)

• axxl

Medlem
    13 september, 2004 vid 05:53

japp, det var kanonvind i Kalmar me… synd bara att man fick dan förstörd av trasigt mastfotsgummi =( hann med ett par sköna hopp iaf. Nån som har nåt tips på en snabb nätbutik som har gummi? =)

• nordgren

Medlem
    13 september, 2004 vid 08:10

Härligt att höra! Det är sådana dagar man lever för. wink.gif

• danpe

Medlem
    13 september, 2004 vid 12:07

Några klipp från filmen vid 4-tiden på Stenudden

• danpe

Medlem
    13 september, 2004 vid 12:09

Helenius mfl.

• bopung

Medlem
    13 september, 2004 vid 12:46

Härligt Nordgren!! Är sugen på att ta mig tillbaka till Skutberget. Åker faktiskt till Kstad om två helger. Hoppas på vind lördag eller söndag så kan vi surfa lite grann. Tror dock ej att jag tar med mig egna prylar men om jag har rätt så har vår klubb uppdaterat utrustningen ganska bra sedan sist. Var själv ute en stund igår med 6,2 i höstsolen, naaaiijs!

• lars_k

Medlem
    13 september, 2004 vid 13:37

Kul. Det är jag längst bort med gul/röda GunMC – seglet..
    Hade varit kul om du hade några bilder på mej, maila gärna till onshore53@hotmail.com

• danpe

Medlem
    13 september, 2004 vid 14:45

On request. Jag tror OlaP klipper ihop en film av det hela så småningom. det gör sig bäst så, kvaliten blir lite halvdan från videosekvensen.

• nordgren

Medlem
    13 september, 2004 vid 17:09

Absolut! Blåser det så sticker vi ut! Kan väll svinga en bire eller två i vilket fall! wink.gif Dom brukar ju liksom slinka ned. Ser riktigt fint ut imorrn också så då sticker vi ut igen. =) 11-15 SV enligt prognosen.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.