Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken Färg ?

• anonym-anvandare

Medlem
    23 augusti, 2002 vid 13:35

Hög kontrast i kombination med hög kantskärpa mellan olika visuella areor skapar trötthet och okoncentration vid längre visuellt utnyttjande. Det visste tex keramiker redan för 4000 år sen. Men den väsentliga frågan är vad vill man visuellt uppnå? Kanske är en variation i sig det som gäller. Blir spännande att läsa reaktionerna. Fast i det hela så spelar det inte så stor roll för numera är Sverige en Synergonomisk Bananrepublik.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 augusti, 2002 vid 13:54

Ändra tillbaka!!!! Man ser inte vilka länkar man klickat på.. Man orkar inte läsa mer än ett inlägg sen flimmrar allting.. Och varför ha linjerad bakgrund????!???!??.. Skapar bara “oro” för ögonen! Detta var den sämsta förändring jag varit med om.. .allting brukar bli bättre men detta är .. hrmm… riktigt, riktigt dåligt..

• anonym-anvandare

Medlem
    23 augusti, 2002 vid 13:56

Dagens inlägg postat av IP-nummer: 212.181.175.137 !! *skratt*

• jpeter

Medlem
    23 augusti, 2002 vid 14:13

Logga in så väljer ni utseende själva!

• oscar

Medlem
    23 augusti, 2002 vid 15:38

Jag har en schysst blå bakgrund, nice! Nåt ska man väl ha för att man loggar in.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 augusti, 2002 vid 20:09

Fan, man ska inte använda djupa, skarpa färger med mörka toner i på det här sättet. Negativ text blir mycket svårläst och som någon innnan skrev tröttar ut ögonen = jobbigt. Gjorde själv misstaget i tryck once, i ett sådant läga är det ju lite dyrt att ändra, men här är det ju bara att knappa in en kod..så snälla knappa tillbaka…eller är det bara jag som tycker att det är jävligt jobbigt….(kan ju bero på mina skärminställningar..)

En anonym som tycker till…

• anonym-anvandare

Medlem
    23 augusti, 2002 vid 23:42

När han ändå är igång och knackar kod kan han ju byta till röd text.
    Skulle vara fint mot den blå bakgrunden… eller kanske inte…

• manik

Medlem
    24 augusti, 2002 vid 05:15

Det kanske är ett sätt att få folk att registrera sig och logga in. Själv kör jag “Rainyday”-layouten. Mycket behaglig.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2002 vid 05:52

prövade ett par, men insåg att den vanliga var skönast!

• steffo

Medlem
    24 augusti, 2002 vid 06:11

Det verkar som om vissa har svårt att läsa texten med det här utseendet så då ändrar jag tillbaks.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2002 vid 09:37

Kanon Steffo. Visuell komfort är ofta det som inte är så där våldsamt visuellt häftigt. Det visuellt häftiga drar man till med för att fånga uppmärksamheten på olika sätt, men måste man stirra länge på det så blir man tröttare fortare. Det finns ju inget TYDLIGT rätt eller fel här så man måste prova sig fram. Balansen mellan visuell attraktion och viuell komfort är faktiskt ett helt outforskat område. Och det TCO99/95 märke som många har på sina bildskärmer (38milj stycken faktiskt) gäller ju bara själva bildkvaliteten, inte tum-regler för det som visas. Nån borde uppfinna ett sånt globalt märke också och tjäna grova pengar vilket man med fördel kan lägga på surf-prylar.

Nä nu drar brisen i … var är min GPS ……….
    /Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2002 vid 09:37

Kanon Steffo. Visuell komfort är ofta det som inte är så där våldsamt visuellt häftigt. Det visuellt häftiga drar man till med för att fånga uppmärksamheten på olika sätt, men måste man stirra länge på det så blir man tröttare fortare. Det finns ju inget TYDLIGT rätt eller fel här så man måste prova sig fram. Balansen mellan visuell attraktion och viuell komfort är faktiskt ett helt outforskat område. Och det TCO99/95 märke som många har på sina bildskärmer (38milj stycken faktiskt) gäller ju bara själva bildkvaliteten, inte tum-regler för det som visas. Nån borde uppfinna ett sånt globalt märke också och tjäna grova pengar vilket man med fördel kan lägga på surf-prylar.

Nä nu drar brisen i … var är min GPS ……….
    /Bosse

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken Färg ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.