Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken fena?

• Vilken fena?

Publicerad av anonym-anvandare på 8 september, 2004 vid 10:28

Tja tänkte köpa mig en gräsfena för en hundraliter freeride.
    265 /60 bred.
    Kör 6,8 o 5,7 med denna. Vad skall man tänka på när man köper gräsfena och vilken typ är bäst till en vanlig freeride?

Materialet skall vara hållbart G10?

Vad tror ni om fenorna från K Fins på http://www.ontopsports.com/

finns det några andra bra ställen som har andra märken till ett hysfast pris ( 700-1100kr)

per_gustafsson svarade 20 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • per_gustafsson

Medlem
    8 september, 2004 vid 13:41

var själv på jakt efter sjögräsfena nyss. Jag har en freestylebräda (RRD twintip på 103 liter). Här följer det jag kom fram till efter eget sökande och tips från folk här:

vindsurfing.se har en G10 sjögräsfena för 600kr från tekknosport som enligt folk här på konfen ska vara bra trots lågt pris.

sjögräsfenor från GUN är inte bra. de ska tydlgien vara alldeleds för mjuka och instabila.

själv köpte jag en fanatic weed för 1000kr på sportsurf.nu. blev lite snabbt köp pga blåsigt väder, men jag tycker den fungerar riktigt bra!

de som säljer fenorna brukar ha bra koll på hur stor fena du ska ha.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken fena?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.