Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken fena på freestylebräda i Skåne?

• Vilken fena på freestylebräda i Skåne?

Publicerad av per_gustafsson på 19 augusti, 2004 vid 06:48

Samlade på mig alldeles för mycket sjögräs förra gången. Undrar nu vilken fena som löser detta bäst samtidigt som den matchar brädan? (har en rrd twintip på 103 liter)

Hittade följande fenor till vettiga priser. Någon som har någon erfarenhet av dessa eller kan tipsa om nån annan bra fena som inte är sjukt dyr?

per_gustafsson svarade 20 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • oscar

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 09:15

Jag skulle nog satsa på tekknon. Ser ut att vara i G10 vilket är ett strakt material. GUN gör många av sina fenor i mjuk plast (polyester??) och de verkar rätt sladdriga. Har dock ej testat själv men en del fenor har fått usel kritik i SURF.

• frippe-s

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 17:23

Tekknosport weedwave 23 tror jag skulle passa din bräda finfint:
    http://www.surfersworkshop.se/index.php?page=shop&prod_type=0&category=84

/fralle

• anonym-anvandare

Medlem
    23 augusti, 2004 vid 19:47

Gun Weeden ser rätt lätt ut att bryta, skulle tro att den andra har bättre kvalitè. smirk.gif

/ wink.gif Thats meee..

• anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 06:33

Gun finne i polyester er skandale. Dessuten er G10 materiale også history,nå lages det lettere,tynnere og stivere med prepeg carbon, kolla her

• per_gustafsson

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 07:24

Det blev en Fanatic weed fena till slut. Priserna på fenor är ju overkliga och det är ju inte som ett snyggt nytt segel som man ser när man är ute och surfar och kan vara lite stolt över! grin.gif

Nåväl. Kunde i alla fall inte skylla på dålig fena i Habo i söndags. Har nog aldrig fått så bra fart tidigare, härligt!
    Hoppas på fin vind snart igen så jag kan börja brottas med gipparna också.

Kan även passa på att fråga om någon kan tipsa om något enkelt och kul freestyletrick? Skicka gärna en länk eller ett privat meddelande (så slipper inlägget ta plats i konfen).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken fena på freestylebräda i Skåne?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.