Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vilken fena till stora segel?

Taggad: 

• Vilken fena till stora segel?

Publicerad av sailorstiffrigg på 23 augusti, 2007 vid 17:57

Vilken fena till stora segel?

Kör formula och har två segel. Ett 10,8 och en 12,4. Fenan jag användär är en Debiochet 13 H. Funkar grymt bra till det mindre men när jag kör med det stora seglet i marginella förhållanden så har jag inte tillräckligt bra höjdtagning på kryssen. Är defenetivt inte säker på att det beror på fenan men det känns så. Förmodligen skulle fenan kunna ha större yta.

Är det ngn som har tips på en fena för lättare vindar och stora segel?. Väger 95kg.

the_novice svarade 17 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • the_novice

Medlem
    24 augusti, 2007 vid 07:09

Beror väl lite på vad du har för bräda?
    Det är alltid en trade-off mellan lyft och fart som jag upplever det. R19 är väl den som har mest lyft (går att köra väldigt långsamt på kryssen utan att tappa planingen) men den känns lite seg på slören. Drake gör också en variant/kopia av denna fenan till ett väldigt bra pris (och leveranstid på onwater.se) jmf med Deboichet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vilken fena till stora segel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.