Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vilken formula?

Taggad: 

• jp360

Medlem
    14 mars, 2004 vid 14:41

Jag har ett Arrows W.B Racing -02 12,3m2 (endast använt 5ggr=toppskick) kräver endast 288cm bom.
    Har även en mast, 550cm Arrows Ultimate Race -02. (toppskick)
    Paketpris 3700:-
    Johan
    jp360@hotmail.com
    0705-360987

• mbjorke

Medlem
    25 mars, 2004 vid 08:31

Man måste ju se till var man ska segla också! Jag skulle nog rekommendera 11,0 jag också. Själv har jag 10,9 och 12,5 och upplever en enorm skillnad i rolighet i seglen. 12,5 är stort och bökigt medan 10,5 känns kanon. Dessutom får jag användning mer för 10,9 seglet här var jag bor. Jag planar tidigt med det också, jag väger 75 kilo.

/marcus
    FIN-420

• anonym-anvandare

Medlem
    29 mars, 2004 vid 19:44

Jag köpte sverige-paketet som bestod av en Lorch Silver Dolphin och ett Gun segel på 8.5. Riktigt bra, men i svaga vindar skulle jag vilja ha ett större segel. Helst skulle det större seglet passa till 490 masten och 240 bom. Frågan är bara hur stort segel det går att ha med mina krav? Jag är inte så “krallig” heller så jg vet inte hur stort segel som jag skulle orka med.
    Per-Arne

• swe223

Medlem
    30 mars, 2004 vid 10:28

Hej! Tror att det blir svårt att köra så mycket större segel på din 490 mast. Möjligtvis kanske det finns någon 9.0 som skulle kunna passa med det kan nog bli svårt. Och en halv kvadrat till gör ju inte mycket nytta. Kollar du på guns segel så blir nästa storlek 9.5 och till det skulle det krävas en mast på minst 520. Ska du ha ett större segel på typ 9,5-10,0 så får du räkna med både ny bom och mast.

//Nicklas

• meccausa

Medlem
    30 mars, 2004 vid 10:47

Tjena
    Kolla severne segel på surfcompaniet..
    “C2” 9.5m2 seglet tar en 490 mast

Mvh Matte

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vilken formula?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.