Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vilken freestyle?
-
Vilken freestyle?
Publicerad av anonym-anvandare på 13 mars, 2000 vid 13:04Jag är en kille som seglar ganska mycket men har inte provat någon av de nya freestylebrädorna.
Har nån testat och har åsikter om brädor som
Mistral v111, starboards carve111, kinetic el nino 61, tabou (den större)
Tänkte använda segel mellan 6,0 -7,5 väger 80kg
F2 265 erkar tung och ahd maxx62 verkar inte hålla,
all info är intressant!paddy svarade 24 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Har precis köpt en Carve 99, endast provat den en gång men den verkar vara helt suverän.
Så satsa på Carve 111, tycker jag i alla fall.
/Jocke -
köpte du den begagnad eller har du fått hem den ny nyss???
-
Har ägt Air F2 260 och 265. Stora freestylebrädor är enligt mig endst för extrema freestyle fans, de blir för “slöa” för att ha som freeride, men en freeride av samma storlek kan man både blasta med riggar upp till 8.0 och göra lätvindstrix typ sail 360, 360 mm.med ett mindre segel. De mindre freestyle brädorna är mer mångsidiga våg,trix, blasting. Väntar på en JP 265 102l.
-
Carve 111 i D-RAM utförande är lätt (7,0 kg) och i WOOD ännu lättare (6,8). 111 liters volym 264 x 63
Tabou 258 har 110 liter och väger ca 7,0 kg, en riktig höjdare.
Båda brädorna passar bra till freestyle, men Carve brädan är mest freeride-betonad av de båda.
Drops Bomber 78 ; 278 x 66 med 116 liter väger 7,8 kg. Freeride betonad.
Drops Slash 108; 265 x 65 med 108 liter väger 7,3 kg. 100% freestyle.Mvh
Patrick,
Surfers Workshop Malmö
-
Har en RRD Twintip Max. Grym!! Kanaler överallt, lätt, bred, snygg och hållbar. 2 fina fenor. Bra för dig som väger lite mer, själv väger jag 89. Tror nog att AHD har fått bukt med färgen vid det här laget, dom är ju kända för att ha bra kvalite så dom låter nog inte deras rykte förstöras.
-
Hur snabb är din ahd?
Vill ha en bräda som är typ 265*63 har runt 110l
och kan bära en 7,5a men inte kännas klumpig med en 6,3a
skall vara lätthoppad,nästan lika snabb som en slalom och vara kunnig att rida små vågor med
Är detta omöjligt?Drops bomber 72 verkar ok fast tyska surf gillade verkligen inte drops bomber 65
(jan/feb-99)
Är det nån som har erfarenheter av en sån bräda jag beskrev kan ni väl höra av er…så man får tips..
Har testat brädor som bic veloce 278 och bic saxo270 båda är för tunga och saxon bär inte en 7,5 bekvämt, velocen är skön fast klumpig att hoppa med.Hälsnigar G
-
Med tanke på deras sågning av Naish Nalu, som vunnit test i andra tidningar i år, vet man tyvärr inte hur man ska tolka deras testresultat. Jag har alltid själv tittat noga på deras tester, men nu… Jag har inte något negativt att säga om Drops Bomber själv, är mycket nöjd med min 78…
Mvh
Patrick
Surfers Workshop Malmö
Logga in för att svara.