Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing VILKEN GÅR SNABBAST?

• VILKEN GÅR SNABBAST?

Publicerad av mickemoose på 4 juni, 2004 vid 19:09

formula? går dem snabbt? om man vill köpa en bräda som går fort och är lätt och kryssa med. behöver inte vara bra till hopp…vad kallas dem…vilka tävlar dem med? inte freestyle utan tunt bojar å så….

anonym-anvandare svarade 20 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • nordgren

Medlem
    4 juni, 2004 vid 19:23

Ja det är formela du menar.
    Snabbast går ju slalom, men de tar dåligt med höjd.
    Ska man bara köra runt utan att tävla så är en freeformula eller en bred slalom som Starboard hypersonic att föradra. Men komfort jämfört med en formula.

• mickemoose

Medlem
    4 juni, 2004 vid 19:28

freeride? laugh.gif ur ser dem ut? nån sida du kan tipsa om? så man kan se hur dem ser ut:D

• stinger

Medlem
    4 juni, 2004 vid 19:30
  • nordgren

Medlem
    4 juni, 2004 vid 19:47

Vad skoj, SP har tagit in quattro! Alltid skoj med nya märken som säljs i sverige. smile.gif

• kamaaina

Medlem
    4 juni, 2004 vid 19:52

Fråga vår speedguru från Götet alias “speedjanne”

• tdk

Medlem
    4 juni, 2004 vid 21:11

Har en F2 Sputnik 270 liggande.. Snuskigt snabb igentligen.. Men min JP freestyle 101 är nog fasen roligare att segla ändå… c:D Alla brädor har sina fördelar och nackdelar…

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2004 vid 09:35

Jag tycker inte att slalom brädorna är så jäkla snabba. Vill man satsa på fart ska man köpa formula bräda. tex Starbord Hypersonic. men även bra segel är av betydelse. En riktig formula segel bör du ha tex. Nitro

• ola_p

Medlem
    5 juni, 2004 vid 09:39

Svar till:

Jag tycker inte att slalom brädorna är så jäkla snabba. Vill man satsa på fart ska man köpa formula bräda. tex Starbord Hypersonic. men även bra segel är av betydelse. En riktig formula segel bör du ha tex. Nitro

[/ QUOTE ]
    Psst. Hypersonic ÄR en slalombräda… wink.gif
    (Sen tror jag att du menar att smala slalomspett inte är så snabba, fel, det är dom, MEN bara under “perfekta” förhållanden)

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2004 vid 09:41

Helt rätt. De smala menar jag

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing VILKEN GÅR SNABBAST?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.