Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken hängsele?

• brucealmighty

Medlem
    5 juli, 2007 vid 18:43

midjesele säger jag bara

• anilson

Medlem
    6 juli, 2007 vid 06:17

och då säjer jag sittsele.
    Pröva och häng i en så får du se hur det känns.
    Jag tycker att en sittsele ”ger mer” och är lättare att få bra häng med, om man inte kör freestyle eller vågor då kan jag begripa att midje är skönare.

• klint

Medlem
    6 juli, 2007 vid 07:49

Köp en midjesele, prova först och hitta optimal passform. De flesta tillverkare gör fina saker, kolla in exempelvis NP, North, Pro-Limit mm.

Sök på midjesele här i forumet, finns många trådar om varför midjesele är att föredra för den typen av segling du kommer ägna dig åt.

/ Andy

• gammelsurfen_

Medlem
    6 juli, 2007 vid 14:34

Okej, tack så mycket för tipsen!

• pelle_o

Medlem
    7 juli, 2007 vid 13:25

Midjesele är att föredra, lättare att kroka i/ur + smidigare. Satsa på en som sitter bra även om den kostar skjortan. Kör själv med NP och den passar mig utmärkt. Ha gärna lite längd på hängtamparna så du inte låser upp dig mot bommen.

• gammelsurfen_

Medlem
    7 juli, 2007 vid 15:46
    Pelle_O;395240 wrote:
    Midjesele är att föredra, lättare att kroka i/ur + smidigare. Satsa på en som sitter bra även om den kostar skjortan. Kör själv med NP och den passar mig utmärkt. Ha gärna lite längd på hängtamparna så du inte låser upp dig mot bommen.

Tampar som går att justera i längd, är det så bra som det låter eller ska man sattsa på fasta?

• booman

Medlem
    7 juli, 2007 vid 15:59

@gammelsurfen_ 395247 wrote:

Tampar som går att justera i längd, är det så bra som det låter eller ska man sattsa på fasta?

Ta gärna justerbara! Upp till 24-30 inch tror jag det ska vara… Börja med längsta, vartefter du känner så kan du sen korta av dem… Och det sklijer väl inte så mycket i pris på dem, det är helt klart värt prisskillnaden…

//BooMan

• gammelsurfen_

Medlem
    7 juli, 2007 vid 16:34
    BooMan;395250 wrote:
    Ta gärna justerbara! Upp till 24-30 inch tror jag det ska vara… Börja med längsta, vartefter du känner så kan du sen korta av dem… Och det sklijer väl inte så mycket i pris på dem, det är helt klart värt prisskillnaden…

//BooMan

Då får det bli en sån, Tack!:)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken hängsele?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.