Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vilken hängsele?
-
Vilken hängsele?
Publicerad av gammelsurfen_ på 5 juli, 2007 vid 15:07Har kört ett litet tag nu och tänkte köpa min första hängsele, stora frågan nu är . vilken. några ni kan rekomendera?
gammelsurfen_ svarade 17 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
och då säjer jag sittsele.
Pröva och häng i en så får du se hur det känns.
Jag tycker att en sittsele ”ger mer” och är lättare att få bra häng med, om man inte kör freestyle eller vågor då kan jag begripa att midje är skönare. -
Köp en midjesele, prova först och hitta optimal passform. De flesta tillverkare gör fina saker, kolla in exempelvis NP, North, Pro-Limit mm.
Sök på midjesele här i forumet, finns många trådar om varför midjesele är att föredra för den typen av segling du kommer ägna dig åt.
/ Andy
-
Midjesele är att föredra, lättare att kroka i/ur + smidigare. Satsa på en som sitter bra även om den kostar skjortan. Kör själv med NP och den passar mig utmärkt. Ha gärna lite längd på hängtamparna så du inte låser upp dig mot bommen.
-
Pelle_O;395240 wrote:Midjesele är att föredra, lättare att kroka i/ur + smidigare. Satsa på en som sitter bra även om den kostar skjortan. Kör själv med NP och den passar mig utmärkt. Ha gärna lite längd på hängtamparna så du inte låser upp dig mot bommen.
Tampar som går att justera i längd, är det så bra som det låter eller ska man sattsa på fasta?
-
@gammelsurfen_ 395247 wrote:
Tampar som går att justera i längd, är det så bra som det låter eller ska man sattsa på fasta?
Ta gärna justerbara! Upp till 24-30 inch tror jag det ska vara… Börja med längsta, vartefter du känner så kan du sen korta av dem… Och det sklijer väl inte så mycket i pris på dem, det är helt klart värt prisskillnaden…
//BooMan
-
BooMan;395250 wrote:Ta gärna justerbara! Upp till 24-30 inch tror jag det ska vara… Börja med längsta, vartefter du känner så kan du sen korta av dem… Och det sklijer väl inte så mycket i pris på dem, det är helt klart värt prisskillnaden…
//BooMan
Då får det bli en sån, Tack!:)
Logga in för att svara.