Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vilken härlig dag!!
-
Vilken härlig dag!!
Publicerad av hank_the_tank på 4 april, 2004 vid 14:42Var ute och flög med min drake igår för första gången!! Fan va kul det var!!
Soligt, varmt och lite lagom vindar för mig och picknick i gröngräset med tjejen! Vilken dag!!wipeout svarade 20 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Hade dock ett litet problem. När jag drog i control baren så lixom rätade draken ut sig(LE) och släppte ut luften och den började dala. Det ska väl ändå vara tvärtom!? Kan det bero på att LE var för dåligt pumpad? Var svaga vindar, kanske 4-7 m/s.
-
Tackar!
Vill ute och köra igen!! Ser dock inget lovande ut enligt Windguru… -
Dina framlinor ar for langa/baklinor for korta. Det ar darfor draken ”overskotar” sa mycket.
-
eeeh ta det lugnt att flyga på land. en vindpust och du är godnatt. vattnet är din bästa vän.
-
e det där en gammal Wipika Airblast? du kan ju inte oversheeta den klart den faller ner… ta en kurs innan du slår ihjäl dig puss
-
Vilket hököga…en Airblast 2002
Så förlänga baklinorna en smula borde lösa problemet?
-
fan peps kommer du ihåg den tröga styrningen, dom delaminerade leading edgarna, det var tider det MUMMA
-
När draken ser ut som på bilden har den inget lyft. Den är stallad. -Förläng baklinorna med 10 cm…typ…
Logga in för att svara.