Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vilken joint är den bästa?
-
Ja, de hade någon omgång där som det tydligen blev fel blandning i. Några gick av. Men jag har nog haft uppemot 10 Streamlined leder genom åren, inte kört av en enda.
-
Passar en Streamline-joint i en NP-fot o tvärtom o alla andra märken också?? Mao är det samma konstruktion på jointarna med hål för sprintar…
-
Japp, det ska vara samma om jag fattat rätt. NP-gummit passar i streamlineds i alla fall. Min nästa mastfot blir dock en Chinook!
-
Streamlined. Har två stycken sedan -96 har bytt joint på den ena en gång .
Kolla jointen efter sprickor varje gång innan du åker ut -
Oregistrerad
Gäst21 april, 2008 vid 08:33@poppo 459656 wrote:
Streamlineds har riktigt länge vart ruggigt bra, men hade tydligen problem för nåt år sedan. Vet inte hur de är nu, men de som gjordes för nåt år sedan har en tendens att gå av sägs det.
Visst vettu, så är det. Vi fixk in et helt parti med streamlined jointar för två år sen som sprack efter bara några dagars segling..
Pryde är ju alltid pryde vettu.PS, Proof har kånkat!
-
Glömde ju skriva varför North & Chinook är så bra. JO, deras pinne är svarvad/ gjuten i ett stycke vilket drastiskt minskar risken för att den ska gå av.
Att pinnen gått av har hänt mig 2 gånger tidigare och det är inte kul…
-
Jag har skiftande erfarenhet av Streamlined’s produkter. Vissa grejer är bra, andra inte. Upptäckte exempelvis att båda skruvar som går genom Streamlined joint var spruckna i längdled och förmodligen bara en tidsfråga innan de släppte helt. Där har exempelvis chinook en betydligt mer robust och pålitlig lösning.
-
@Oscar 459707 wrote:
Glömde ju skriva varför North & Chinook är så bra. JO, deras pinne är svarvad/ gjuten i ett stycke vilket drastiskt minskar risken för att den ska gå av.
Att pinnen gått av har hänt mig 2 gånger tidigare och det är inte kul…
Kör med US kopp istället så slipper du oroa dig för pinnar som bryts eller gängar ur.
-
@Oregistrerad 459702 wrote:
Visst vettu, så är det. Vi fixk in et helt parti med streamlined jointar för två år sen som sprack efter bara några dagars segling..
Pryde är ju alltid pryde vettu.PS, Proof har kånkat!
i know you!
-
Har haft min Streamlined sedan ’98 ! Den har gjort 7 vändor till Kapet sammanlagt uppskattningsvis 300 aktiva surfdagar i vågorna. (Plattvatten är för tyskar). Jag bytte jointen ’02 för säkerhets skull fast den var fortfarande hel (har kvar den som reserv). Nu är aluminiumfoten snart utsliten så det blir en ny i år.
-
Det gjorde du rätt i Danne. Tendon med Pin har så många felmoder så det skulle jag inte använda ens i blöjviken. Har sett många tappade riggar pga urploppade pinnar, avbrutna gängor och spruckna gummin.
US-kopp glappar som värsta barnskallran när det blir slitet men ihop med en BOGE-joint håller det ihop även i de värsta vågorna. Säsong efter säsong.
Bara min åsikt förstås… 😛 -
Konan borde ju de vara. Med tanke på att de är så överlägsna på att bygga brädor måste de göra fantastiska jointar. Har inte provat men känner mig övertygad endå.
-
Oregistrerad
Gäst23 april, 2008 vid 06:53
Logga in för att svara.