Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Vilken kanarieholme är bäst?
-
Vilken kanarieholme är bäst?
Publicerad av swe_911 på 3 mars, 2006 vid 08:13Funderar lite på att åka till Kanarieöarna antingen en höst eller vår. Undrar vilken ö som verkar bäst utifrån vindsäkerhet vågor etc? Är sugen på Fuerte men vet inte om Gran Canaria är bättre?
tacksam för era synpunkter!
chohoo svarade 18 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Hmm, mej veterligen fungerar Fuerte bättre på vintern än på sommarn rent vågmässigt. Sommarn plattare, men säkrare vind.
Gran Canaria verkar har ett gäng spot som tycks leverera bägge rätt stadigt, men kanske mest på sommarn. Finns säkert någon som har mer koll än mig på detta, men som sagt, Gran Canaria har juh Vargas, Pozo mfl… Beror kanske lite på vad du söker för förhållanden. Fett eller skitfett?
Må väl/Calle
-
Eftersom det är samma passad som blåser på alla öarna, så är det mer en fråga om vilken spot man föredrar. Här i El Médano finns lite av varje. På Gran Canaria har jag hört skall vara lite tuffare vindsurf, medan det skall vara lite softare på Fuerte. Dock endast hörsägen om de andra öarna, jag har bara koll på Teneriffa.
//Johan
-
Chohoo, har ni några möjligheter att fixa boende i el medano ?
-
Jakob_S wrote:Chohoo, har ni några möjligheter att fixa boende i el medano ?
Absolut! Vi har några locals som hyr ut rum, lägenheter och hela vägen till hotellen.
-
Hur vindsäkert kan man räkna med att Teneriffa är i början på november?
-
Svart att lova nagot om vindarna, men D’Light serverar vindstatistik varje ar pa http://www.dlight.net/html/windstat2002.htm. Trears statistiken ar ju det som sager mest om tendenserna for respektive manad.
Logga in för att svara.