Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken Kite?

  • johnk

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 22:33

    @Gadget 483212 wrote:

    Det var inget personangrepp!
    Tycker bara det är fel att gå på vad andra gillar och inte!
    Det är som att fråga någon vilken färg som är finast!

    Jag har bara testat SB III utöver mina (c-kites) och jag skulle inte vilja ha en sådan om jag fick den.
    Obefintligt bomtryck och ingen aning om var den är!

    Bomtrycket är inte “obefintligt” i SB3:an. Testa en ozone instinct, den kan man styra med ena ögonlocket.

  • majoon

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 06:27

    spelar ingen roll vad du än köper…jag själv kör jn WT2, min brorsa o några polare slingshot rev, en polare waroo best o en annan polare naish helix/cult, några kör rebel etc…

    vi e alla jävligt nöjda me våra kites!

    det enda som jag hört e takoon nova 2 som ska vara lite seg men annars kanon o lära sig på…

  • yann

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 06:36

    @johnk 483273 wrote:

    Bomtrycket är inte “obefintligt” i SB3:an. Testa en ozone instinct, den kan man styra med ena ögonlocket.

    Vilken av dom syftar du på och vilken årsmodell? Det skiljer ju grymt mycket på de tre modellerna och årsmodellerna. Allt från som du säger inget alls till ganska högt (Light-modellerna).

  • plattvatten

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 08:17

    @Marcela 482833 wrote:

    Hej Forumet,

    Har precis gått en kurs och funderar på att att köpa en ny kite men frågan är vilken? Väger runt 63 kg

    Alltså, vilken storlek samt kite ska man köpa, är en 12:a lite stor/10:a för liten, för och nackdelar?

    Har kollat runt lite och funderar på följande alternativ:

    – Slingshot 11:a 2008 för 8999:-

    – Cabrinha Switchblade 3 – 10:a 2008 för 10 000:-

    – North Rebel 12:a 2008 för 8500:-

    Kom gärna med konstruktiv kritik!

    Mvh,
    Marcela

    Köp min nästan oanvända rev 11 2008, inköpt på lasurf i nov, din för 5500 kr, 0723-616844 tompa
    Du ska hålla dig på 5 till 9 m/s som nybörjare då är detta rätt storlek och rätt kite, jag har kört denna ifrån 6-17m/s väger dock 105 kg. Allt över 10 m/s dödar nybörjare som malaria i africa.

  • plattvatten

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 08:25

    @Plattvatten 483311 wrote:

    Köp min nästan oanvända rev 11 2008, inköpt på lasurf i maj, din för 5500 kr, 0723-616844 tompa

    Du ska hålla dig på 5 till 9 m/s som nybörjare då är detta rätt storlek och rätt kite, jag har kört denna ifrån 6-17m/s väger dock 105 kg. Allt över 10 m/s dödar nybörjare som malaria i africa.

  • debkausf

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 16:33

    Om du vill kan du köpa min Switchblade 3 12:a för 7,5 sprak!

  • jonathan-l

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 19:38

    en switchblade är inte fel när man är ny storlek har jag inte koll på men jag väger 80 och kör på 12 m2

  • kvabbso

    Medlem
    18 juli, 2008 vid 07:51

    12 is tha shit för nybörjare (och om man gillar light vind) Sen är det nog inte riktigt att jämföra C och bow kites. Men Ozon har ju inget tryck alls. Gillar bara inte deras “gamla persien” depower system. Cabrinha har helt klart det bästa säkerhets systemet enligt mig och S3an är overall den bästa kiten (så länge det är tryck i den och inte linorna slackar)

  • raggi-man

    Medlem
    18 juli, 2008 vid 08:06

    KÖP Cabrinha

  • debkausf

    Medlem
    18 juli, 2008 vid 20:54

    @räggi man 483523 wrote:

    KÖP Cabrinha

    yeahhh, do it! Seriously man, do it:grin:

  • milkman

    Medlem
    18 juli, 2008 vid 21:01

    @kvabbso 483517 wrote:

    Men Ozon har ju inget tryck alls.

    Testa igen. Om du inte menar bomtryck då – gillar man cabsens armträning så är nog “inget” kanske en relativ jämförelse som stämmer?!

  • nic

    Medlem
    18 juli, 2008 vid 23:36
    kvabbso;483517 wrote:
    12 is tha shit för nybörjare (och om man gillar light vind) Sen är det nog inte riktigt att jämföra C och bow kites. Men Ozon har ju inget tryck alls. Gillar bara inte deras “gamla persien” depower system. Cabrinha har helt klart det bästa säkerhets systemet enligt mig och S3an är overall den bästa kiten (så länge det är tryck i den och inte linorna slackar)

    Du är medveten om att du bara testat en av tre modeller va? Light har samma bomtryck som en Cabrinha, sporten något lättare och Edge är superlätt (fast fortfarande med feedback).
    Trimsystemet på Ozones tre olika modeller är överlägset cabrinhas enligt mig. Dels i enkelheten och dels i funktionen som ger samma känsla i kiten oavsett i om det blåser mer eller mindre.
    Ozones kitar är tillverkade i Tejintyg istället för det billigare Dacrontyget som Cabrinhas kitar tillverkas i.
    Ozone har alltid haft direktstyrning till kiten för bästa känsla. (Årets SB å CB har inte direktstyrning på styrlinorna. Det kommer nästa år.)

    Ja jag är en Ozone fanboy 🙂

    nic

  • fesen

    Medlem
    19 juli, 2008 vid 00:46

    @nic 483718 wrote:

    Ja jag är en Ozone fanboy 🙂

    nic

    Men så är det bra skit också…

  • debkausf

    Medlem
    19 juli, 2008 vid 08:13

    @nic 483718 wrote:

    Du är medveten om att du bara testat en av tre modeller va? Light har samma bomtryck som en Cabrinha, sporten något lättare och Edge är superlätt (fast fortfarande med feedback).
    Trimsystemet på Ozones tre olika modeller är överlägset cabrinhas enligt mig. Dels i enkelheten och dels i funktionen som ger samma känsla i kiten oavsett i om det blåser mer eller mindre.
    Ozones kitar är tillverkade i Tejintyg istället för det billigare Dacrontyget som Cabrinhas kitar tillverkas i.
    Ozone har alltid haft direktstyrning till kiten för bästa känsla. (Årets SB å CB har inte direktstyrning på styrlinorna. Det kommer nästa år.)

    Ja jag är en Ozone fanboy 🙂

    nic

    Du glömde dock att nämna att ozones drakar går sönder på löpande band iår medans inte en enda swbl 3 har pajat! Bommarna var något fel på med vill jag minnas och fick återkallas. Releasen självutlöser jättelätt om man av misstag råkar nudda den bara lite grand. bommen e full av pulleys o skit som bara trasslar sig. Det finns mer o klaga på med om vi nu skall syssla med smutskastning!?

  • nic

    Medlem
    19 juli, 2008 vid 08:37
    debkåusf;483743 wrote:
    Du glömde dock att nämna att ozones drakar går sönder på löpande band iår medans inte en enda swbl 3 har pajat! Bommarna var något fel på med vill jag minnas och fick återkallas. Releasen självutlöser jättelätt om man av misstag råkar nudda den bara lite grand. bommen e full av pulleys o skit som bara trasslar sig. Det finns mer o klaga på med om vi nu skall syssla med smutskastning!?

    Haha, var lite tråkigt ett tag här utan några vinklade åsikter 🙂

    Bra att du nämnde det med bommarna. Ozone har ju lite högre krav än kitemakare som bara testar sina leksaker på hawai. Ozone råkar ju vara världsledande även på kites för snö med, så kvalitetskraven är lite högre när saker ska hålla i -20. Bommarna som återkallades var för snökitarna.

    Det är omöjligt att releasen releasar bara man nuddar den. Du blandar ihop Ozone med någon annan kite eller förklara hur det går till… grymt stabil CL.
    [IMG]http://www.flyozone.com/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=37828[/IMG]

    Att de skulle gå sönder på löpande band har jag inte hört något om så det är nog samma där att du blandar ihop det.
    Fast eftersom man litar på sin ozone så kör man den nog lite hårdare iofs 🙂

    nic

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken Kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.