Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Vilken kite + bräda för nybörjare @ 95kg

• zalsson

Medlem
    16 augusti, 2010 vid 09:53
    pjoter;624978 wrote:
    Det finns ju några märken förutom cabrinha som funkar bra för nybörjare. 🙂

satsa på 13-15kvm av valfritt märke.

Inte lätt detta.
    Räcker 13-15kvm för att åka i då det blåser 6-7m/s och man väger 95kg.
    Blåser ju sällan duktigt mycket här upp i norr tycker jag.
    Tips på kite? märke spelar ingen roll.
    Fick ju tidigare tips om Nomad och switchblade men verkar behöva blåsa mer än 7m/s för dom.

• tobbelindholm

Medlem
    22 augusti, 2010 vid 16:30

ska du åka cabrinha tycker jag du ska välja en convert eller en switchblade 3. båda bör ligga i skapligt pris och de är kanon bra drakar. converten är inte riktigt samma allround drake som sb3 men dock sjukt bra för nybörjaren. vad säkerheten beträffar är alla fabrikat bra i den aspekten nuförtiden så jag tycker du ska kolla och välja de bomsystemet du fastnar för bäst.

lycka till!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Vilken kite + bräda för nybörjare @ 95kg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.