Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › vilken kombo av bowkites skulle du välja
-
vilken kombo av bowkites skulle du välja
larssa svarade 17 år, 3 månader sedan 23 Medlemmar · 47 Svar
-
Cortex;398722 wrote:Och nej, det är inte så lätt att flytta till ett bättre kiteställe när man har familj och schysst jobb man inte gärna lämnar
Tala för dig själv 🙂
-
Jobbet får du fixa själv. Dialekten är ju lätt… -Internatskola! Eller så gör man som jag… ser det som en liten förlust. Bräker rätt bra själv nu faktiskt. Men jag hade ju inte så svårt. Behövde bara “hitta tillbaka”.
-
@-Olle- 398668 wrote:
Därav “”
Med en 9a klarar sig en 58-kilos kitare merparten av relevanta dagar – är det tydligt nog nu?
Det håller jag med om, väger 65, och den jag kör 70% av dagarna är 9m2. men resten av dom 30% kan det vara både 12 och 7.
-
Jag säger bara Cabrinhas Crossbow 2007 är en helt sjukt bra drake,grym depower bra tryck om man vill hoppa m,m bra kvalitet känsla. Har både 12m2 och 9m2 säger bara den bästa kite jag kört.
Cabrinha top off the line! -
Helt sjukt dyr drake för den delen. Ska jag hosta upp för en ny 12:a och 9:a idag så tar jag ju hellre tre Shockwaves med två bommar hos Falle så har man höstkiten kirrad också eller så tar man två Instinct Sport + Underground FLX hos Jens & Pär. Eller kanske ett helt gäng Ääeeheuu hos Skotten & Gröthalsarna. Eller varför inte Best hos Bobby Brus? Jag blir förvånad varje gång jag ser någon med en Cabrinha (utom när jag ser Chrille då för han är rik som ett troll).
-
sourra;399439 wrote:Helt sjukt dyr drake för den delen. Ska jag hosta upp för en ny 12:a och 9:a idag så tar jag ju hellre tre Shockwaves med två bommar hos Falle så har man höstkiten kirrad också eller så tar man två Instinct Sport + Underground FLX hos Jens & Pär. Eller kanske ett helt gäng Ääeeheuu hos Skotten & Gröthalsarna. Eller varför inte Best hos Bobby Brus? Jag blir förvånad varje gång jag ser någon med en Cabrinha (utom när jag ser Chrille då för han är rik som ett troll).
Har du provat någon 07-a X-bow ?
-
sourra;399439 wrote:[..]Jag blir förvånad varje gång jag ser någon med en Cabrinha (utom när jag ser Chrille då för han är rik som ett troll).
Det var nog innan jag köpte Cabrinha 😉
Christian
-
sourra;399439 wrote:[..]Jag blir förvånad varje gång jag ser någon med en Cabrinha [..]
Men är de verkligen sååå dyra? När jag skulle köpa drakar så valde jag mellan Waroo, Switchblade2 och Nova2. Besten hade osäker leverans och (komplett) Takoon var bara 700SKR billigare än Cabrinha. Då var jag dessutom och handlade hos Takoon-importören så jag tror nog att de hade ‘extrapris’ inbakat i de där 700…
Christian
-
@SBjörne 399487 wrote:
Har du provat någon 07-a X-bow ?
Ja.
Edit: Nej.
@christian12345 399499 wrote:
Men är de verkligen sååå dyra?
ChristianJa.
(Köper jag 2 sproilans nya kompletta Shockwaves istället för Pete C’s pryttlar får jag 6500:- över. Går jag på boxern får jag 8500:- över. Det får man jävligt många Bugg för för.)
Men om man gör Chrille och åker via generalagenten för Europa och köper så blir det inte så dyrt.
-
Cabrinha Switchblade 2 14m och 10m på mina 80 kg är perfekt kombo. Funkar i det mesta, men kuling ++ så åker vindsurfingprylarna fram… Vadå dyrt med Cabrinha? om man kollar på ordinariepriser på olika drakar:
Cabrinha Switchblade 2 12m (komp) 11 499 kr
Ozone IN Sport 13m (komp) 11 990 kr
Takoon Nova2 12m (komp) 11 998 kr
Best Waroo Pro 13m (komp) 13 200 kr
Flysurfer Psycho3 13 11.2 (komp) 15 000 kr
Naish Shockwave (Komp) 12m 9 499 krIngen jätteskillnad, Naishdrakarna verkar iof billiga men är grymt nöjd med Cabrinha so far.. Nu börjar det bli REA på 07orna också X-Bow och Nova2 mfl. är t ex. nedsatta i pris.
-
@SWE22 399575 wrote:
Cabrinha Switchblade 2 12m (komp) 11 499 kr
Ozone IN Sport 13m (komp) 11 990 kr
Takoon Nova2 12m (komp) 11 998 kr
Best Waroo Pro 13m (komp) 13 200 kr
Flysurfer Psycho3 13 11.2 (komp) 15 000 kr
Naish Shockwave (Komp) 12m 9 499 krIngen jätteskillnad, Naishdrakarna verkar iof billiga men är grymt nöjd med Cabrinha so far.. Nu börjar det bli REA på 07orna också X-Bow och Nova2 mfl. är t ex. nedsatta i pris.
Umm, en sak bara. Ska du jämföra Psycho3’ans pris med de andra kitesen i din lista så får du ta en 10’a. Den kostar 13 500 kr (12 150 för medlemmar i Sthm Kiteboard). En Switchblade2 12 har ganska precis samma bottendrag som en Psycho3 10…och topend. Jag har provat dem sida vid sida ett antal gånger både på snö och vatten.
/Kaj(Tech)
-
@Cortex 399582 wrote:
Umm, en sak bara. Ska du jämföra Psycho3’ans pris med de andra kitesen i din lista så får du ta en 10’a. Den kostar 13 500 kr (12 150 för medlemmar i Sthm Kiteboard). En Switchblade2 12 har ganska precis samma bottendrag som en Psycho3 10…och topend. Jag har provat dem sida vid sida ett antal gånger både på snö och vatten.
/Kaj(Tech)
He he.. Ja självklart.. Vi säger 12175 då eftersom det kostar 25 kr i medlemskap…
Säkert helsjyssta drakar. Men det var inte riktigt det som var poängen.
.
Logga in för att svara.