Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken månad är bäst?

• gurra1978

Medlem
    2 september, 2004 vid 11:09

Vindmässigt tycker jag december verkar vara en mycket bra månad. Kolla tex windgurus gamla prognoser och jämför själv. Jag håller med Cavalli, det är bara händerna som begränsar. Ett tips är att ha bra kondition då kroppen blir rejält påfrestad vid starka vindar och grym kyleffekt. Det blir mycket jobbigt att andas.

• klang

Medlem
    2 september, 2004 vid 15:01

Är det någon som provat surfa i torrdräkt?

/R

• anonym-anvandare

Medlem
    2 september, 2004 vid 16:56

det beror på hur ihärdig man är!men man använda torrdräkt jag provade i en posidon dykardrät som jag dykt i jag dök hela året om.kaparen

• baywatch

Medlem
    2 september, 2004 vid 17:44

Förra året var vi 6st ute och surfade annandag jul och dagen därpå. Det var inte kallt pga av det milda vädret (7-8 grader i vattnet).
    Jag var även ute 11januari i min vanliga 5/3 dräkt fast med shortys och heatseaker under (samma jag kör på hela hösten och våren. Hade såklart skor, vantar (NP:s stängda tumvante) och huva också, det var ju 0 grader “varmt” i luften… ( Måste bara säga att jag trillade inte många ggr och det var snabbt upp igen när man trillade)

Det handlar mkt om lufttemperatur, ena veckan kan det vara minus men sedan kan det bli milt igen och då kan man sticka ut, 6-7 grader ska det ju helst vara i luften annars är det inget nöje direkt. (kan det kanske bli med torrdräkt)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken månad är bäst?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.