Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken midjesele ska man välja?

• Vilken midjesele ska man välja?

Publicerad av tubert på 11 januari, 2003 vid 15:29

Här är alternativen:

-NP Wave Pro Automatic
    -NP Freewave
    -Fanatic Vertebra Freemove

Någon som provat någon eller flera av dessa?
    Kom gärna med synpunkter!

ola_p svarade 21 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • imported_borje

Medlem
    11 januari, 2003 vid 15:37

Fick NP Wave Pro Automatic i julklapp och den verkar grym. Sitter riktigt bra iallafall. Den kan jag rekommendera! Dock ganska dyr..

• fjant

Medlem
    11 januari, 2003 vid 17:48

Hej, köpte NP Wave Pro Automatic i höstas. Valde den istället för NP freewave pga. passformen. NP Wave Pro Automatic var helt enkelt mycket skönare. Funkar dessutom mycket bra.
    Rekomenderas varmt!

• oscar

Medlem
    11 januari, 2003 vid 21:25

Ta även en titt på Pro-limits selar. Seglar själv med en team wave och den är riktigt bra.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 januari, 2003 vid 21:26

Varför ska man välja midjesele? Jag funderar på att köpa en men behöver en anledning. Jag har fått för mig att det är smidigare och skönare om man kör mycket tricks och våg men inte så bra om man bara är ute och seglar som vanligt. Har jag rätt?

• styret

Medlem
    11 januari, 2003 vid 22:20

Det du säjer om att dom är bra till olika saker stämmer till viss del.

Jag ahr en NP wavepro automatic, hade en NP freewave först för jag tänkte som du men en polare fick ont i ryggen av sin midjesele så vi testade att byta och resultatet blev att kompisen inte fick ont i ryggen och jag inte märkte någon skillnad (förutom att man får ha en något annorlunda hållning) trots ungefär likadan segelstil.

Det som skiljer oss och som påverkar är din storlek och utrustning.

Kompisen är cirka 190 och jag ungefär 178 han väger väll runt 65 och jag typ 70-75.
    och kompisen seglar freeridegrejer medans jag seglade slalombräda med vågsegel (som jag mest freeridade med).

Vet inte varför det spelar in men flera kompisar har märkt samma sak.
    Det här blev jävligt rörigt men iallafall. hoppas du får ut något av vad jag skrev iallafall smile.gif

Åter till det första ämnet. Jag har bara seglat med två olika selar och det är dom jag nämnde förut och jag gillar wavepron mer, freewavens alla olika stroppar blir irriterande efter ett tag och ahr en förmåga att glida så man helt plöstligt har selen i armhålorna.

• imported_borje

Medlem
    12 januari, 2003 vid 00:06

Midjesele är defenitivt lättare och smidigare att ta på. Tar bara en halv minut innan den är på. Jämfärt med min gamla sittsele som var trång och som sagt en massa stroppar på. Lite tröjligt. Satsa på midjesele!

• tubert

Medlem
    12 januari, 2003 vid 16:43

Wave Pro:n verkar vara ett mycket hett alternativ, tack för hjälpen!

• boman

Medlem
    12 januari, 2003 vid 19:57

Da kine`s “Foam” verkar superb….

• ola_p

Medlem
    13 januari, 2003 vid 10:38

Jaha, håltimme…. Så ngt måste man hitta på… laugh.gif
    Jag har testat wavepron (som jag har) och norths move sele… np selen sitter skönare, och ger bättre stöd. Glider en aning mer än ns selen.
    move selen gav dock MYCKET rörlighet, satt kvar där den skulle, men jag fick lite ont i ryggen, gav lite dåligt med stöd. Prova lite selar… se vad som passar bäst… Jag är rätt sugen på pro-limit när jag slitit ut min wavepro… grin.gif

• voodoo

Medlem
    13 januari, 2003 vid 13:13

säger bara… testa North’s mijesele “supercross” har ALLT som en ProLimit har wink.gif

• adde

Medlem
    13 januari, 2003 vid 13:21

Vill bare ge ett varningens ord angående NP Automatic, sköt den ordentligt och använd lock-tite. Skruven på ena sidan har lossnat några gånger, inte så fantastiskt kul… Iaf inte när den lossnar längst ut (varför gör den ALLTID det?). Sen trillskas spännena på båda sidor… har också lossnat flera gånger under segling – men då kan man ju bara klicka i och fortsätta.

/adde

• styret

Medlem
    13 januari, 2003 vid 19:19

Ska bara rätta mej själv efter att ha legat och filosoferat med Paradise News i näven och insett att min första var en freerace och det är en sittsele och inte som jag sa freewave.

vet inte om mitt inlägg blev helt onödigt men det får jag väll ta isåfall. smile.gif

• ola_p

Medlem
    14 januari, 2003 vid 11:07

En annan sak e att det är rätt jobbigt att spänna automaticen ordentlgt….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken midjesele ska man välja?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.