Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken otrolig prisdumpning!

• Vilken otrolig prisdumpning!

Publicerad av gadget på 13 augusti, 2007 vid 17:46

Andrahandsvärdet på kiteprylar är ju sjukt lågt!
    Antingen ser man dom som förnedrar sig och säljer sina kites för några tusen fastän alla vet att dom köptes för 10 000+ för 1-2 år sedan, sen är det vissa som desperat försöker få ut 7-8000 för sina lätt begagnade drakar!
    Som nybörjare vill man ju inte betala så mycket men detta börjar ju gå lite för långt och det blir en ont cirkel av allt till slut, eller?

Jag har min Anton-bräda på köp&sälj till 2900:- och får ingen respons trots att en sådan bräda kostar drygt 7000:-.
    Vad ska man göra???

Om alla fortsätter dumpa priserna är det snart inte värt besväret att sätta ut en annons!

surfbasse svarade 17 år, 3 månader sedan 28 Medlemmar · 43 Svar
  • 43 Svar
  • samhansson

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 17:53

skyll dig själv om du köper en bräd som heter Anton

• skejtar_henke

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 17:55

Sam nu är du så där elak igen.. Antonbräderna är grymma.. 🙂

• bresky

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 18:06

@Gadget 405080 wrote:

Vad ska man göra???

Elda upp dom!

• eddie

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 18:06

Mer elakhet åt folket!

Förresten så köpte jag en Jeep för 110tusen som bara gick sönder hela tiden. Precis innan jag skulle sälja den, 2 år senare, så gick topplockspackningen. Jag fick slumpa bort bilen…
    Kan ingen hjälpa mig?
    Vad skall jag göra?

• stebe

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 18:11

Jag köpte ny ny dator för 2 år sedan, betalade 14000, nu försöker jag sälja den på Blocket för 10000 men det är ingen som vill köpa den!!!

• casper

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 19:19

Köpte en ny bil förra året för 240000:- nu får jag kanske 180000-190000, så efter konsultation här på Steffo så har jag bestämt mig för att elda upp bilen.

• mackan

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 19:24

köpte en bil för 14000 förra året och sålde den för 18500 i år. kanske fler borde köra merceds..

• simoneburgess

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 19:40

Utbud och efterfrågan. Vill man få grejorna sålda får man gå ner. Eller, om det nu är så plågsamt låga priser: Köp inte nytt, köp gammalt 🙂

• pjoter

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 20:01

om du vill spara pengar så får du väl köra vidare på brädan..

min bil har bara ökat i värde. gäller att placera sina pengar väl. 1500:- köpte jag den å med dom nya skrotpremierna har jag inte bara åkt gratis utan faktiskt kommer jag tjäna 3000:- när de e dags att skrota. fast den ska ju iofs inte skrotas än på länge.. finare bil e svårt att hitta.

• fraulainen

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 20:07

Hade du köpt en EH-bräda hade du kunnat sälja den för 3 ggr mer än du köpte den för.

• martent

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 20:08

@pjoter 405136 wrote:

om du vill spara pengar så får du väl köra vidare på brädan..

min bil har bara ökat i värde. gäller att placera sina pengar väl. 1500:- köpte jag den å med dom nya skrotpremierna har jag inte bara åkt gratis utan faktiskt kommer jag tjäna 3000:- när de e dags att skrota. fast den ska ju iofs inte skrotas än på länge.. finare bil e svårt att hitta.

Ha Ha ha

• gadget

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 20:32

Vilka jävla muppar det är här… :smirk:
    (Inte du då skejtar_henke) 😀
    Det finns produkter i detta solsystem som det inte står EH på fast kanske inte utanför det mikrokosmos som heter Habo Ljung!

Keep your guard up, loose it a short while and the sharks at steffo will eat you!

• gadget

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 20:42

Hmmm!
    Finns det inga forum för bilar och datorer?
    Jaja… 😀

• krillan82

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 20:45

Jag håller med om att alla säljer billigt köp min eh beast 12 2007a för 45000 inköppt för betydligt mindre.

• eddie

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 21:34

@fraulainen 405138 wrote:

Hade du köpt en EH-bräda hade du kunnat sälja den för 3 ggr mer än du köpte den för.

Haha….
    Vad är det med dig?
    Är du arg på hela världen eller bara på alla på Steffo som verkar ha det roligare än vad du har det?
    Lägg dig en stund i solen. Ta ett djupt andetag, kanske en drink. Så skall du se att allt känns mycket bättre.
    *klappar på huvudet*

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken otrolig prisdumpning!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.