Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken otrolig prisdumpning!

• eddie

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 21:35

@Gadget 405154 wrote:

Hmmm!
    Finns det inga forum för bilar och datorer?
    Jaja… 😀

Du… det finns kanske ett forum för folk utan humor. Jag tror du klarar inträdesprovet.

• skejtar_henke

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 21:53

På han Eddie… Vi kan ju skicka han till 22a tex så kasnke han lugnar ner sig lite.

• samhansson

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 22:03

@Eddie 405164 wrote:

Haha….
    Vad är det med dig?
    Är du arg på hela världen eller bara på alla på Steffo som verkar ha det roligare än vad du har det?
    Lägg dig en stund i solen. Ta ett djupt andetag, kanske en drink. Så skall du se att allt känns mycket bättre.
    *klappar på huvudet*

va det inte han som var så arg i en annan tråd, hehe

• eddie

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 22:09

Han är arg överallt… hela tiden.

• fraulainen

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 23:40

@Eddie 405164 wrote:

Haha….
    Vad är det med dig?
    Är du arg på hela världen eller bara på alla på Steffo som verkar ha det roligare än vad du har det?
    Lägg dig en stund i solen. Ta ett djupt andetag, kanske en drink. Så skall du se att allt känns mycket bättre.
    *klappar på huvudet*

I solen?!? Vilken jävla sol!?!?! Det är ju bara monsunregn modell premium hela sommaren igenom. Och inte fan blåser det heller!!!!

• kasimir

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 03:48

Vad snackar du för skit blåser ju hela tiden har inte fått kita så här mycket på sommaren sen 2004. Förrförra veckan var jag ute tre gånger och förra veckan var jag ute två, en av gångerna körde jag i bara shorts för femte gången det här året.

• selle

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 04:35
    SimonEBurgess;405131 wrote:
    Utbud och efterfrågan. Vill man få grejorna sålda får man gå ner. Eller, om det nu är så plågsamt låga priser: Köp inte nytt, köp gammalt 🙂

Så sant så sant.

Orka böla över att folk säljer “för billigt”.
    De e ju prylhetset som gör att begagnatvärdet är så dåligt.

Men det är väl rätt så vanligt att man halverar värdet när det gäller begagnade saker och sen så slits kites en del också vilket gör att priset blir kapat lite extra.

Nejfan, begagnat marknaden har lagom pris, det är nypriset som är för högt.

• gadget

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 05:48

Åh va jag älskar steffo!
    Kanske blir man på bättre humör när höststormarna kommer!
    Men dom når väl inte till Sydafrika där jag kommer vara!

• ankii

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 05:56

Hoppas att den där Gadget blir uppäten av en haj på sin resa till SA…

• skanepaul

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 06:32

Fan va Steffo är skönt!!!

• skotten

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 06:58

Hi, the Anton Boards are awesome, I had one for a few months not long back, Mike blomvall (world number 5) has been using them as well, and didnt have a problem to sell his. I think its more “who you know, rather than what you know” get teh board onto the beach, let people try it, and tell them its for sale.

the only thing that is working against you is that it is a rather short 125.

Skotten

• milkman

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 07:30

I concur with Skotten. I can hardly sell excelent boards at great prices that are less then 126cm. No market for them (Men vaffan, engelska.) Ingen marknad, eller liten med lätta människor som barn och tjejjer.

Angående priset på kiter i övrigt så är det väll ingen som förväntar sig att en väl använd kite har livstid längre än 3 år? Då är det ju rimligt att priset rasar med MINST en tredjedel första året – sen är det ju troligt att den tappar mer i pris i början tyvärr.
    (Jag menar användbar livstid på en kite som används nu, många kiter flyger säkert men duken är sträckt och tekniken är lite väl efter bäst före datum)

Det känns som vi lägger för lite uppmärksamhet på andrahandsvärdet när vi köper kite, ägandekostnaden på en kite är ju bara tappet i pris under tiden man äger den.

• jonaish

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 07:53

@ankii 405189 wrote:

Hoppas att den där Gadget blir uppäten av en haj på sin resa till SA…

mmmm, när han åker runt med sin Picklefork 165 och Wipika Airblast…

• gadget

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 08:10

Jag tycker den är perfekt i längd, själv är jag 183cm, 82 kg!
    Men iof har jag alltid gillat korta brädor!

Tack för alla kommentarer!

• svinet

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 08:20

@Milkman 405214 wrote:

I concur with Skotten. I can hardly sell excelent boards at great prices that are less then 126cm. No market for them (Men vaffan, engelska.) Ingen marknad, eller liten med lätta människor som barn och tjejjer.

Angående priset på kiter i övrigt så är det väll ingen som förväntar sig att en väl använd kite har livstid längre än 3 år? Då är det ju rimligt att priset rasar med MINST en tredjedel första året – sen är det ju troligt att den tappar mer i pris i början tyvärr.
    (Jag menar användbar livstid på en kite som används nu, många kiter flyger säkert men duken är sträckt och tekniken är lite väl efter bäst före datum)

Det känns som vi lägger för lite uppmärksamhet på andrahandsvärdet när vi köper kite, ägandekostnaden på en kite är ju bara tappet i pris under tiden man äger den.

Tiden med korta brädor är förbi…..

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken otrolig prisdumpning!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.